آغاز پروژه قطار سریع السیر اصفهان پس از یک دوره توقف

به گزارش اکسپرس بلاگ، وزیر راه و شهرسازی گفت: عملیات اجرایی پروژه قطار سریع السیر اصفهان که به دلیل شیوع بیماری کرونا متوقف شده بود، به زودی آغاز می شود.

آغاز پروژه قطار سریع السیر اصفهان پس از یک دوره توقف

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری خبرنگاران، محمد اسلامی در حاشیه بازدید از پروژه کنارگذر شرق اصفهان اظهار کرد: این پروژه از جمله پروژه های مؤثر ترافیکی در اصفهان و کشور است که سهم بزرگی از نظر ترانزیتی بر عهده دارد.

وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این پروژه جزو پروژه های جهش تولید محسوب می شود که در هفته دولت حدود 63 کیلومتر آن (قطعات یک و دو) افتتاح می شود و قطعه باقیمانده (قطعه 3) به طول 31 کیلومتر است که در خرداد ماه سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی اضافه کرد: به دلایل گوناگونی اجرای این پروژه طولانی شده بود که خوشبختانه با توجه به رفع مسائل و انتخاب سرمایه گذار جدید عملیات اجرایی در یکسال و نیم گذشته شتاب گرفت.

اسلامی با اشاره به اینکه آزاد راه کنارگذر شرق بزرگترین پروژه آزادراهی کشور طی سالیان گذشته است، اذعان داشت: از دلایل اهمیت این پروژه کوتاه شدن جهت به میزان 130 کیلومتر و صرفه جویی در سوخت به میزان 136 میلیون لیتر در سال است که امیدواریم تا پایان سال 6 قطعه از آن را به افتتاح برسانیم.

وزیر راه و شهرسازی مبحث قطار سریع السیر را از دیگر پروژه های مهم این استان برشمرد و مطرح نمود: این پروژه را پس از یک دوره توقف، در سال گذشته فعال کردیم که در حال حاضر به دلیل موضوع کرونا وقفه ای در آن ایجاد شده و به زودی عملیاتش مجدداً آغاز خواهد شد؛ همچنین این پروژه تا کنون بالای 70 درصد پیشرفت زیرسازی راه آهن تا قم را داشته است و امیدواریم در همین دولت بتوانیم ریل گذاری را انجام دهیم.

وی در ادامه گریزی به افزایش قیمت مسکن و اجاه بها زد و در خصوص تمهیدات اندیشیده شده در این حوزه بیان نمود: قیمت مسکن متأثر از حوزه مسکن و عرضه و تقاضا نیست؛ بلکه از بازارهای موازی تأثیر می پذیرد لذا دولت با توجه به شرایط فعلی در این خصوص مداخله کرده و بسته های سیاستی و حمایتی طراحی کرده است که در صورت مصوب شدن آن، به اطلاع مردم عزیز خواهیم رساند.

اسلامی در خصوص اقتصادیات بر خانه های خالی گفت: سامانه ای طراحی شده و در اختیار سازمان امور اقتصادیاتی قرار گرفته است که این سازمان متعهد هستند در همین فصل برگه های اقتصادیات را برای مالکینی که واحد مسکونی خالی دارند ارسال کنند.

وزیر راه و شهرسازی اضافه کرد: در موازات این اقدام، موضوع مهم دیگر طرح اقدام ملی مسکن بود که مهم ترین برنامه دولت است و بر این اساس با سرعت بالاتری در حال تکمیل و تحویل مسکن مهر به مردم هستیم و کمتر از 70 هزار واحد در دست تکمیل است که این تعداد نیز تا آبان ماه سال جاری تکمیل و به متقاضیان تحویل می شود.

4127

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5124

به "آغاز پروژه قطار سریع السیر اصفهان پس از یک دوره توقف" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آغاز پروژه قطار سریع السیر اصفهان پس از یک دوره توقف"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید