شروع 25 شرکت تعاونی زعفران در 6 استان

به گزارش اکسپرس بلاگ، شیرزاد گفت: تشکل زعفران کاران ایران با حدود 25 شرکت تعاونی در 6 استان شروع به کار نموده است.

شروع 25 شرکت تعاونی زعفران در 6 استان

به گزارش به نقل از سازمان مرکزی تعاون روستایی، حسین شیرزاد معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: مهمترین نقشی که این تشکل ها می توانند در زمینه توانمند سازی زعفران کاران ایفا نمایند پیگیری مطالبات کشاورزان از بخش دولتی و سایر بخش ها است و همچنین در تعامل با سایر بخش های مالی کشور به برطرف مسائل، موانع و چالش های پیش روی زعفران کاران بپردازند.

معاون وزیر جهاد کشاورزی اضافه نمود: در همین چارچوب و به منظور دفاع از حقوق و منافع فراورینمایندگان زعفران، پشتیبانی از زنجیره تأمین و فراوری و ارزش صنعت زعفران تشکیل اتحادیه ملی یک ضرورت قطعی است. این تشکل به ویژه در بازاریابی، ایجاد تعادل و تنظیم بازار زعفران می تواند مؤثر باشد.

وی ادامه داد: از سوی دیگر این اتحادیه در همکاری و تعامل با بخش های دولتی و غیردولتی می تواند اقداماتی از قبیل آموزش و انتقال اطلاعات علمی روز به زعفران کاران، پیگیری جهت دسترسی آسان به نهاده های کشاورزی، کوشش جهت بازاریابی بهتر محصول زعفران، تأثیر بر سیاست گذاری های حوزه زعفران و در نهایت توانمند ساختن کشاورزان زعفران کار را پیگیری کند.

شیرزاد در بخش دیگری از سخنانش اضافه نمود: مطابق تجارب سایر اتحادیه های ملی در حوزه کشاورزی و روستایی، اتحادیه ملی شرکت های تعاونی کشاورزی زعفران کاران در امر بازار رسانی زعفران قطعاً از قدرت تعامل و هماهنگی و چانه زنی بالاتری نسبت به فرد فرد زعفران کاران و حتی شرکت های تعاونی برخوردار خواهد بود و به این لحاظ می تواند در فروش محصول با قیمت واقعی تر به زعفران کاران یاری کند.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه در چند سال اخیر سازمان تعاون روستایی کشور در جهت واقعی تر کردن قیمت خرید زعفران از کشاورزان و حذف و کم کردن دلالان و واسطه ها از بازار زعفران اقدام به خرید توافقی نموده است، اظهار کرد: به طور کلی هدف سازمان تعاون روستایی در خرید توافقی محصولات کشاورزی، ایجاد تعادل، تنظیم بازار و جلوگیری از نوسانات شدید قیمت محصولات کشاورزی و عرضه تدریجی آن است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 297

به "شروع 25 شرکت تعاونی زعفران در 6 استان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شروع 25 شرکت تعاونی زعفران در 6 استان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید