اهداء دومین تندیس شهید دنیا آرا به مدافعان سلامت در انستیتو پاستور ایران

به گزارش اکسپرس بلاگ، در مراسمی که به همت جمعی از هنرمندان، خیران، جانباران و ایثارگران دفاع مقدرس به مناسبت سوم خرداد، روز آزادسازی خرمشهر، در انستیتو پاستور ایران برگزار گردید، دومین تندیس شهید محمد دنیا آرا، فرمانده شهید مدافعان خرمشهر، به پاس زحمات انستیتو پاستور ایران در مقابله با کرونا ویروس به این مؤسسه اهدا شد.

اهداء دومین تندیس شهید دنیا آرا به مدافعان سلامت در انستیتو پاستور ایران

به گزارش خبرنگاران، در ابتدای این مراسم، دکتر علیرضا بیگلری - رییس انستیتو پاستور ایران - با توضیح اجنالی خدمات صدساله انستیتو پاستور ایران در حوزه های مختلف، بخصوص در کنترل اپیدمی بیماری های آبله، وبا، طاعون و سل، گفت: انستیتو پاستور ایران از بعد از گزارش اپیدمی کروناویروس در چین خود را برای تشخیص و مقابله با این ویروس آماده کرد و از اول اسفندماه به عنوان مسوول کارگروه تشخیص کرونا ویروس در ایران، نقش مهمی را برای مقابله با این ویروس داشت. با کار جهادی که اجرا شده، خوشبختانه در حال حاضر در تمام استانهای کشور امکانات تشخیصی کرونا ویروس فراهم شده است.

در این مراسم، پرویز پرستویی با ابراز خشنودی از حضور در انستیتو پاستور ایران، کار متخصصان این انستیتو را با نبرد رزمندگان دفاع مقدس مقایسه کرد و گفت که در طول هشت سال جنگ، دشمن و توانایی های آن برای ما معین بود ولی در سه ماه اخیر با دشمن ناآشنایی مواجهیم که در شرایط تحریم شرایط بسیار سختی را برای مقابله برای ما ایجاد نموده است.

او ادامه داد: مدافعان سلامت در این مدت خیلی ایثار کردند و شهید دادند و متخصصان انستیتو پاستور ایران در این جنگ نابرابر در صف مقدم بودند و ستون های محکمی بودند که با تکیه بر آن ها، مردم همچنان به زندگی خود ادامه می دهند.

پرستویی گفت: تندیس دنیا آرا یکی از مهمترین تندیس هایی است که با عشق به همکاران انستیتو پاستور ایران تقدیم می گردد که راهی مشابه راه شهید دنیا آرا را پیموده اند.

در این ملاقات دکتر میرداود عمرانی - معاون توسعه و مدیریت منابع انستیتو پاستور ایران - نیز با برشمردن خدمات انستیتو پاستور ایران، از حمایت های اقشار مختلف مردم، بخصوص خیران در حمایت از انستیتو پاستور ایران در این روزهای سخت تشکر کرد.

نرگس کلباسی، از خیران بین المللی، نیز در این ملاقات گفت که به وجود انستیتو پاستور ایران افتخار می نماید؛ چرا که این موسسه هر چه لازم بوده است برای پیشرفت بشریت و ایران انجام داده است.

دکتر کیهان آزادمنش - مدیرگروه ویروس شناسی انستیتو پاستور ایران - هم در این ملاقات گفت که الگوی همکاران ما در مقابله با کرونا، رزمندگان دفاع مقدس بودند؛ ما هنوز در جنگیم و برایمان مهم بردن این جنگ است و قصد دیده شدن و مطرح شدن نداشته و نداریم.

ملاصالح قاری، یکی از قهرمانان آزاده دفاع مقدس در ماجرای معروف بیست و سه نفر، که خود نیز به کروناویروس دچار شده و اکنون در دوران نقاهت پس از بیماری به سر می برد، در این ملاقات، با تمجدید از مجاهدان راه سلامت، ویروس کرونا را آغازگر جنگی دنیای دانست و گفت که باید مراقب باشیم که در جنگ دنیای متاثر از کرونا شکست نخوریم.

سردار مکی یازع، از رزمندگان خیر و نیکوکار دفاع مقدس نیز در این ملاقات گفت که کرونا از امتحانات عینی خدا برای بشریت بود تا معین گردد آیا افراد می توانند به همدیگر یاری نمایند یا نه و کادر بهداشتی و درمانی کشور و همچنین کارکنان انستیتو پاستور ایران در این امتحان الهی کارنامه درخشانی از خود به نمایش گذاشتند.

دکتر مهرنوش کاوه و آقای مشکات نیز در این جلسه از زحمات وجانفشانی های تیم انستیتو پاستور ایران تشکر کردند و حمایت های همه جانبه خیران حوزه سلامت را برای برطرف کمبودهای احتمالی اعلام کردند.

پس از انجام مراسم اهداء تندیس، که توسط پرویز پرستویی، ملاصالح قاری و نرگس کلباسی صورت گرفت، بازدیدی از قسمت های مختلف درگیر پذیرش و تشخیص نمونه های کرونا در انستیتو پاستور ایران (که ظرفیت انجام روزانه حدود دو هزار تست را بر روی نمونه های ارسالی از اقصی نقاط کشور دارد) برای عرض خسته نباشید انجام شد.

از دیگر افراد شرکت نماینده در این مراسم، به عادل معمارنیا (کارگردان و خیر نیکوکار فرهنگی)، مسیح سراج (صدابردار و نیکوکار فرهنگی)، دکتر حبیب احمدزاده (نویسنده) و جانباز اسماعیل زقر (از خیرین فرهنگی در حوزه هنری) می توان اشاره نمود. از انستیتو پاستور ایران نیز دکتر سعید بوذری (معاون تحقیقات و فناوری)، دکتر دلارام درود (معاون فراوری) دکتر احسان مصطفوی (مدیر روابط عمومی و امور بین الملل)، دکتر مصطفی صالحی وزیری (مدیر خدمات تخصصی) در این ملاقات حضور داشتند.

اولین تندیس مردمی شهید محمد دنیا آرا سال گذشته به پاس زحمات نرگس کلباسی در امر بازسازی مناطق سیل و زلزله زده، به او اهداء شده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4065

به "اهداء دومین تندیس شهید دنیا آرا به مدافعان سلامت در انستیتو پاستور ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اهداء دومین تندیس شهید دنیا آرا به مدافعان سلامت در انستیتو پاستور ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید