بامبو؛ پلتفرم مدیریتی سرمایه شخصی

به گزارش اکسپرس بلاگ، ایده مدیریت سرمایه شخصی در دو دهه گذشته به صورت جدی در جهان تبدیل به محصولات متنوع و قابل استفاده برای عموم افراد گشت. در کشور ما دانش عمومی در حوزه اقتصادی نسبتا پایین بوده و از طرفی نقدینگی در کشور به سرعت رو به افزایش است.

بامبو؛ پلتفرم مدیریتی سرمایه شخصی

لطفا خودتان را معرفی بفرمایید

مهرداد مهربد هستم، مدیر پروژه بامبو. فارغ التحصیل مهندسی پزشکی و مدیریت کسب و کار از دانشگاه برکلی ایالات متحده هستم. بیش از 5 سال در اکوسیستم استارتاپی کشور در حوزه های مختلف مشغول به کار بوده ام و از 2 سال پیش همکاری با هلدینگ اقتصادی مفید را شروع کردم.

ایده راه اندازی اپلیکیشن بامبو از کجا آمد؟

ایده مدیریت سرمایه شخصی در دو دهه گذشته به صورت جدی در جهان تبدیل به محصولات متنوع و قابل استفاده برای عموم افراد شد. در کشور ما دانش عمومی در حوزه اقتصادی نسبتا پایین بوده و از طرفی نقدینگی در کشور به سرعت رو به افزایش است.

هدایت این نقدینگی به عرصه بازار سرمایه از یک طرف باعث رشد اقتصاد و فراوری در کشور می گردد، و از طرفی دربهای این بازار کلیدی را به روی عموم مردم باز می نماید. بامبو راه چاره ایجاد زندگی اقتصادی هدفمند و ارتقای دانش اقتصادی هموطنانمان است.

این اپلیکیشن دقیقا از چه زمانی کار خود را شروع می نماید؟

نسخه اول این اپلیکیشن از حدود 6 ماه پیش در حال ارائه خدمات می باشد و نسخه دوم نیز با امکاناتی بسیار جذابتر تا انتهای بهمن ماه امسال ارائه خواهد شد.

بامبو چه سازوکاری دارد؟ کاربران چطور می توانند از آن استفاده نمایند؟

کاربر بعد از دانلود و نصب بامبو، اهداف مهم اقتصادی خود را به یاری بامبو مشخص نموده و طبق قانون به سامانه احراز هویت بازار سرمایه، معروف به سجام، هدایت شده و با پر کردن اطلاعات لازم و نهایتا فعالسازی بامبو، برنامه سرمایه گذاری شخصی هر کاربر مشخص میگردد.

زمان هر فاز از سرمایه گذاری توسط بامبو به کاربر اطلاع داده شده و پرداخت و سرمایه گذاری آن در بورس هم به وسیله خود اپلیکیشن انجام می گردد. کاربرها می توانند شرایط کل پرداختها و میزان پیشرفت خود را در هر لحظه به سادگی چک نموده و از پیشنهادهای شخصی اپلیکیشن هم در طول راستا استفاده نمایند.

این اپلیکیشن چه خدماتی را به کاربران ارائه می دهد؟

بامبو کاربر را هدایت می نماید تا زندگی اقتصادی خود را هدفمند کند. امکان سرمایه گذاری هدفمند در دو قالب فراهم است: اول سرمایه گذاری با هدف خرید یک کالا یا خدمت و دوم سرمایه گذاری با هدف رشد سرمایه برای اهداف مختلف درازمدت مانند آینده فرزندان یا بازنشستگی.

جالب اینجاست که این سرمایه گذاری به صورت مستمر در طول چند ماه یا چند سال صورت می گیرد به نحوی که سرمایه گذاری مستمر را برای کاربر تبدیل به یک عادت لذت بخش می نماید. در کنار همه اینها، بامبو دانش اقتصادی کاربرهای خود را در طول مدت حرکت به سمت هدف، ارتقا می دهد.

خدمات به صورت کاملا آنلاین ارائه می گردد یا امکان مشاوره حضوری هم وجود دارد؟

خدمات بامبو به صورت آنلاین ارائه می گردد و امکان مشاوره تلفنی و حضوری نیز در کلیه شعب هلدینگ اقتصادی مفید در 55 نقطه کشور فراهم است.

بامبو با چه هدفی در هلدینگ اقتصادی مفید راه اندازی شد؟

هلدینگ اقتصادی مفید، به عنوان بزرگترین بازیگر بازار سرمایه ایران، همواره به عنوان مجموعه ای نوآور در حوزه صنعت اقتصادی کشور شناخته شده است. به طور مثال امکان معاملات آنلاین در بورس اولین بار توسط مجموعه مفید در بازار کشور به وجود آمد.

اما بازار بورس در ایران در بین مردم کشورمان بسیار مهجور بوده و عده زیادی از هموطنانمان به دلیل پیچیدگی این بازار، آن را به عنوان یک گزینه سرمایه گذاری به حساب نمی آورند. این در حالی است که مفیدترین و سازنده ترین محل سرمایه گذاری برای هر کشور، بازار سرمایه آن کشور می باشد.

ضمن این که در درازمدت، معمولا سودآوری این بازار از بازارهایی مانند ارز، سکه و املاک بالاتر است. بامبو به عنوان مربی اقتصادی، امکان سرمایه گذاری مطمئن و هدفمند را حتی برای افرادی که هیچ آشنایی با بازار سرمایه و بورس ندارند هم فراهم نموده است.

این اپلیکیشن نمونه دیگری هم در بازار ایران دارد؟

در حال حاضر چند اپلیکیشن حسابداری شخصی و همچنین سرمایه گذاری در کشورمان مشغول به فعالیت هستند ولی بامبو به عنوان مربی اقتصادی برای عموم مردم، رسالتی فراتر از یک پلتفرم سرمایه گذاری دارد. بامبو از نقطه صفر مشخص هدف تا ترسیم نقشه راه و نهایتا رسیدن به هدف، قدم به قدم در کنار کاربر قرار گرفته است و با آموزش مستمر و ارائه پیشنهادات شخصی، وظیفه مربی گری خود را ایفا می نماید.

مزیت عمده اپلیکیشن بامبو چیست؟ چرا کاربران باید از این برنامه استفاده نمایند؟

بامبو یک مربی برای کل راستا است که اولا کاربر را برای مشخص هدف هدایت نموده و بعد با یاری خود کاربر، یک نقشه راه شخصی و متناسب با شرایط اقتصادی هر فرد ارائه می نماید. بامبو وظیفه یادآوری پرداختها و سرمایه گذاری در بازار بورس را هم خود بر عهده می گیرد و نهایتا بعنوان معلمی دلسوز به کاربر خود مدیریت اقتصادی شخصی و خانوادگی را آموزش می دهد.

درباره ویژگی (مربی اقتصادی) در این اپلیکیشن بیشتر شرح دهید

ورود به یک عرصه جدید همواره نیازمند یک مربی متخصص، دلسوز و مورد اعتماد است. بامبو هم وظیفه هدایت گام به گام کاربر را برعهده دارد و هم دانش اقتصادی افراد را ارتقا می بخشد و مربی گری دقیقا ترکیب و هدایت و آموزش است.

چه چشم اندازی را برای استارتاپ بامبو پیش بینی می کنید؟ بامبو قرار است به کجا برسد؟

آینده بامبو تبدیل شدن به یک راه چاره جامع برای سرمایه گذاری هوشمند شخصی برای قشرهای مختلف خواهد بود. هدف ما این است که بامبو کاربر را در جهتدهی به زندگی اقتصادی خود همراهی کند و به طور خلاصه به دو سوال با پول خود چه کنم؟ و چطور به اهداف اقتصادی خود برسم؟ جواب مختص هر کاربر بدهد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: مجله شنبه
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 669

به "بامبو؛ پلتفرم مدیریتی سرمایه شخصی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بامبو؛ پلتفرم مدیریتی سرمایه شخصی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید