برگزاری مراسم گرامی داشت شصتمین سالگرد گشایش سفارت ایران در برازیلیا

به گزارش اکسپرس بلاگ، مراسم گرامی داشت شصتمین سالگرد گشایش ساختمان سفارت ایران در برازیلیا به عنوان اولین کشوری که سفارت خود را از ریودوژانیرو در 17 خرداد سال 1339 برابر با 7 ژوئن 1960 به پایتخت جدید منتقل کرد با ابتکار سفارت جمهوری ایران در برازیلیا، مقامات منطقه فدرال پایتخت و با ارتباط تصویری مستقیم با سفارت برزیل در تهران و مشارکت اتاق مشترک بازرگانی ایران - برزیل در پایتخت های دو کشور برگزار گردید .

برگزاری مراسم گرامی داشت شصتمین سالگرد گشایش سفارت ایران در برازیلیا

به گزارش خبرنگاران، در این مراسم که به جهت محدودیت های ناشی از شیوع ویروس کرونا و رعایت ملاحظات بهداشتی تنها با حضور عده معدودی از مهمانان برزیلی و به صورت ویدئو کنفرانس برگزار گردید، خانم آنا کریستینا کوبیتچک، تنها نوه ژوسلینو کوبیتچک رئیس جمهور فقید و صاحب نام برزیل که مراسم گشایش سفارت در شصت سال پیش با حضور وی انجام پذیرفته بود، بر دوستی و همبستگی دو ملت ایران و برزیل تاکید نمود .

وی همچنین خواهان آن شد که بنیاد ملی کوبیتچک بصورت جداگانه این رویداد را در برنامه های آینده مورد توجه و تجلیل قرار دهد.

حسین قریبی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در برزیل با مهم دانستن فرصت زنده نگهداشتن این رویداد بین دو ملت و کشور ایران و برزیل و تاکید بر اینکه گشایش سفارت ایران به عنوان اولین سفارت در پایتخت جدید برزیل در سال 1960 میلادی رویدادی مهمی برای این شهر بوده است، استفاده از این فرصت ها برای تقویت گفت وگو، همکاری و همبستگی بین دو ملت و کشور را مسئله ای حائز اهمیت توصیف کرد.

سفیر کشورمان همچنین با اشاره به اینکه دو کشور و ملت در مناطق خود تحت تاثیر صدمات انسانی و مالی ناشی از کرونا قرار گرفته اند ، اضافه کرد : در این شرایط افزایش همکاری بین دو کشور برای جبران خسارات مالی بین طرفین لازم است.

قریبی با اشاره به روابط دیپلماتیک 117 ساله ایران و برزیل، روابط دو کشور را همیشه محبت آمیز و مبتنی بر احترام متقابل توصیف کرد که بایستی در همین جهت پیش برود.

رودریگو دی آزردو سانتوس سفیر برزیل در تهران نیز ضمن ارزشمند خواندن ابتکار سفارت جمهوری اسلامی ایران در برازیلیا در برگزاری جشن شصتمین سالگرد گشایش ساختمان سفارت ایران در پایتخت این کشور گفت: روابط محبت آمیز دو کشور همیشه در جهت تقویت و تامین منافع ملی بر اساس احترام متقابل پیش رفته است و ظرفیت های بسیاری وجود دارد که باید مورد بهره برداری قرار گیرد.

آزردو همچنین از برگزاری جشن شصتمین سالگرد ارتقاء سطح روابط سیاسی برزیل با ایران به سطح سفارت در مهرماه سال آینده اطلاع داد و ابراز امیدواری کرد پس از بهبود شرایط کرونایی، تبادل هیات های بازرگانی و مالی بین طرفین مورد توجه قرار گیرد.

در این مراسم همچنین لوسیو، کاپیتان سابق تیم ملی فوتبال برزیل و بازیکن صاحب نام باشگاههای مطرح دنیا به نمایندگی از جامعه ورزشی برزیل حضور داشت.

لازم بذکر است که با توجه به شرایط ناشی از شیوع ویروس کرونا و عدم امکان تجمع با تعداد بالا، شخصیت های مطرح برزیلی با ارسال پیغام های ویدئویی شصتمین سالگرد گشایش سفارت ایران را تبریک گفتند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4519

به "برگزاری مراسم گرامی داشت شصتمین سالگرد گشایش سفارت ایران در برازیلیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برگزاری مراسم گرامی داشت شصتمین سالگرد گشایش سفارت ایران در برازیلیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید