ترامپ فرمان تحریم تعدادی از مقامات دیوان بین المللی کیفری را صادر کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس جمهور آمریکا با صدور یک فرمان اجرایی، تنی چند از مقامات دیوان بین المللی کیفری را به دلیل ایفای نقش در تحقیقات بین المللی درباره جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان تحریم کرد.

ترامپ فرمان تحریم تعدادی از مقامات دیوان بین المللی کیفری را صادر کرد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا امروز پنج شنبه با صدور یک فرمان اجرایی، تعدادی از مقامات دیوان بین المللی کیفری (دیوان لاهه) که گفته می گردد در تحقیقات بین المللی درباره جنایات نظامیان آمریکایی در عراق نقش داشته اند را صادر کرد.

دونالد ترامپ طی این فرمان اجرایی به مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا دستور داده است که با مشورت استیون منوشین وزیر خزانه داری این کشور نسبت به مسدودسازی دارایی های مقاماتی که در تحقیقات دیوان بین المللی کیفری درباره جنایات نظامیان آمریکایی در عراق ایفای نقش نموده اند، اقدام کند.

به دنبال صدور این فرمان اجرایی از سوی دونالد ترامپ، مایک پامپئو وزیر امور خارجه آمریکا در یک نشست خبری مشترک با مارک اسپر وزیر دفاع و ویلیام بار دادستان کل این کشور مدعی شد که از آنجا که آمریکا عضو اساسنامه رم نیست، دیوان بین المللی کیفری هیچ حقی برای تحقیق درباره اقدامات نظامیان این کشور در افغانستان ندارد.

مارک اسپر وزیر دفاع آمریکا نیز مدعی شد که کوشش های مقامات دیوان بین المللی کیفری برای تحقیق درباره اقدامات نظامیان آمریکایی در افغانستان، خلاف قوانین بین المللی است و دولت آمریکا اجازه نخواهد داد که نظامیانی که به گفته او در حال مبارزه با تروریسم هستند، از سوی دیوان بین المللی کیفری مورد پیگرد قرار گیرند.

در ادامه، ویلیام بار دادستان کل آمریکا نیز که در این نشست خبری حضور داشت، دیوان بین المللی کیفری را ابزاری سیاسی در دست کسانی خواند که می خواهند سیاست خارجی آمریکا را تضعیف نمایند. وی روسیه را به دخالت در امور دیوان بین المللی کیفری به منظور تأمین منافع خود متهم کرد.

پیش از این رسانه های غربی گزارش داده بودند که دولت آمریکا در صدد است به منظور جلوگیری از ادامه تحقیقات دیوان بین المللی کیفری درباره جنایات نظامیان آمریکایی در افغانستان، تنی چند از مقامات این نهاد بین المللی که مستقیماً در این تحقیقات نقش دارند را تحریم کند.

.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4706

به "ترامپ فرمان تحریم تعدادی از مقامات دیوان بین المللی کیفری را صادر کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترامپ فرمان تحریم تعدادی از مقامات دیوان بین المللی کیفری را صادر کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید