تنها درصورت خروج از کشور، تعرفه ها رومینگ می گردد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گفته مدیرعامل شرکت مخابرات ایران، تعرفه های رومینگ تنها در صورت خروج از کشور برای مشترکین محاسبه می گردد و صرفا با فعال بودن رومینگ اپراتورها، تعرفه بین الملل محاسبه نخواهد شد.

تنها درصورت خروج از کشور، تعرفه ها رومینگ می گردد

در مسافرت به کشورهای خارجی، با استفاده از سیم کارت کشور مقصد، از تعرفه های آن کشور برای تماس تلفنی، ارسال پیامک و دیتا استفاده می گردد اما اگر مسافران بخواهند از سیم کارت های ایرانی استفاده نمایند، تعرفه های رومینگ برایشان محاسبه می گردد. چندی پیش اخباری در شبکه های اجتماعی منتشر شد مبنی بر اینکه اپراتورها بدون اطلاع مشترکان، رومینگ تماس ها را فعال نموده اند و این موضوع منجر می گردد تعرفه های تماس ها به صورت بین المللی حساب گردد که هزینه ای بسیار بالاتر از هزینه های معمول تماس دارد.

در این راستا و به نقل از شرکت مخابرات ایران، سیدمجید صدری - مدیرعامل شرکت مخابرات ایران - گفت: در مسافرت به کشورهای خارجی، با استفاده از سیم کارت کشور مقصد، از تعرفه های آن کشور برای تماس تلفنی، ارسال پیامک و دیتا استفاده می گردد، اما اگر مسافران بخواهند از سیم کارت های ایرانی استفاده نمایند، تعرفه های رومینگ تنها در صورت خروج از کشور برای مشترکین محاسبه می گردد.

وی در توصیف رومینگ و هزینه بین المللی تماس داخلی بیان نمود: بعضی تصور می نمایند هزینه تماس ها صرفا با فعال بودن رومینگ اپراتورها برایشان به صورت بین الملل محاسبه می گردد، درحالی که تنها در صورت خروج از کشور، تعرفه های رومینگ برای مشترک محاسبه خواهد شد. همان طور که اخباری در شبکه های اجتماعی منتشر شده بود مبنی بر اینکه اپراتورها بدون اطلاع مشترکان، رومینگ تماس ها را فعال نموده اند و این موضوع منجر می گردد تعرفه تماس ها به صورت بین المللی حساب گردد که هزینه ای بسیار بالاتر از هزینه های معمول تماس دارد.

صدری تاکید نمود: با توجه به اینکه برای استفاده از خدمات رومینگ، ضروری است این امکان از قبل روی سیم کارت آنها فعال باشد، اپراتور با فعال سازی استفاده از خدمات رومینگ برای همۀ مشترکان خود، این امکان را فراهم نموده است تا پس از خروج مشترک از کشور و عدم دسترسی به اپراتور مبدأ، استفاده از خدمات رومینگ امکان پذیر باشد.

وی اضافه نمود: بر این اساس، در زمان حضور مشترک در خاک ایران، همیشه تعرفه های عادی برای مشترک محاسبه می گردد و تنها در صورت خروج مشترک از کشور و قرار دریافت در مناطق تحت پوشش اپراتورهای طرف قرارداد، تعرفه های رومینگ محاسبه می گردد. این امکان به صورت یک روال عادی، برای مشترکان اپراتورهای تلفن همراه فعال است و با فعال کردن سرویس رومینگ، اینترنت رومینگ و اینترنت گوشی همراه هنگام سفر می توان از اینترنت همراه استفاده کرد.

وی با بیان اینکه هر یک از سیم کارت های دائمی و اعتباری شرایط خاص خود را برای استفاده از سرویس رومینگ دارند، اضافه نمود: تعرفه رومینگ هر یک از اپراتورها در شرایط حضور در کشورهایی که قرارداد رومینگ با آن ها بسته شده، متفاوت است و در وب سایت اپراتورهای همراه قرار گرفته است.،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5949

به "تنها درصورت خروج از کشور، تعرفه ها رومینگ می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تنها درصورت خروج از کشور، تعرفه ها رومینگ می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید