حمیده، کیمیای کاروان ایران؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، حالا با توجه به اتفاقاتی که اتفاق افتاده به نظر می رسد شرایط برای حمیده عباسعلی، آخرین ورزشکار زن کاروان ایران حساس تر از قبل شده است؛ او می داند اگر امروز بتواند به مدالی در بازی های المپیک برسد، می تواند نامش را برای همواره در تاریخ جاودانه کند. البته حمیده بدشانس بوده که کاراته در بازی های المپیک جا نداشته وگرنه شاید می توانست پیش از این نامش را در این رقابت ها سر زبان ها بیندازد.

حمیده، کیمیای کاروان ایران؟

کاراته برای اولین بار در همین دوره از بازی ها وارد رشته های المپیکی شده و برای دور بعدی یعنی المپیک پاریس هم از گردونه رشته های المپیکی خارج شده است.

پس این ورزشکار زن ایرانی آخرین فرصت را پیش رویش می بیند تا هرطور شده در توکیو تاریخ سازی کند. پیش از این در تاریخ حضور ایران در بازی های المپیک، فقط کیمیا علیزاده بوده که توانسته در بخش زنان برای ایران مدال بیاورد. او در بازی های المپیک ریو در رشته تکواندو به مدال برنز رسید تا طلسم ناکامی دختران ایرانی در المپیک که البته عمر چندان زیادی هم از حضورشان در این بازی ها نمی گذرد، بشکند. کیمیا اما بعد از ریو، به علت پاره ای از مسائل از ایران مهاجرت کرد و در همین المپیک توکیو هم با پرچم تیم پناهندگان وارد رقابت شد. اگرچه او در این دوره دستش به مدال نرسید ولی حضورش در نیمه نهایی، نشان از انگیزه های زیادش برای رقابت کردن داشت.

سال ها بعد از مدال تاریخی کیمیا علیزاده، حالا این فرصت در اختیار حمیده عباسعلی قرار گرفته تا بتواند کیمیای تازه کاروان ایران باشد با این تفاوت که می تواند با مدال احتمالی، از کیمیا هم کیمیاتر بگردد و مدالی را به دست بیاورد که با توجه به خروج دوباره کاراته از بازی های المپیک، شاید اولین و آخرین مدال ایران در کاراته زنان ایران گردد.

برگزاری رقابت های کاراته در المپیک به این گونه است که هر ورزشکار ابتدا در مرحله گروهی چهار مبارزه انجام می دهد و بعد، دو نفری که بیشترین برد را به دست آورده اند، از گروه صعود می نمایند. نفر اول و دوم دو گروه به صورت ضربدری با هم بازی می نمایند و مدال ها نهایتا معین می گردد.

شرایط در گروهی که حمیده عباسعلی در آن قرار گرفته چندان برایش بد نیست. فارغ از مصدومیتی که ممکن است حمیده را به دردسر بیندازد، او کارنامه پرافتخاری دارد که می تواند برای رقبایش ترسناک باشد. حمیده نفر اول وزن مثبت 68 دنیاست که سابقه به دست آوردن مدال نقره و برنز دنیا، طلا و برنز بازی های آسیایی و پنج مدال طلا و یک نقره آسیا را در کارنامه دارد. در گروه حمیده عباسعلی، سخت ترین رقیب گونگ لی چینی است که ممکن است برای کاراته کای ایران دردسرساز گردد. البته در این گروه النا کریسی سوئیسی هم حضور دارد که او سابقه به دست آوردن مدال برنز دنیا را دارد. دو رقیب دیگر او از مصر و الجزایر هستند؛ لمیا معطوب و فریال عبدالعزیز.

این دو سابقه درخشش در بازی های امید دنیا را دارند ولی در سطح مسابقات عظیمسالان دستاورد چشمگیری نداشته اند. با توجه به همین گروه به نظر می رسد حمیده اگر بتواند از سد رقیب چینی اش عبور کند روی کاغذ کار چندان دشواری برابر سه رقیب دیگر نخواهد داشت. به این ترتیب او در صورت فزونی برابر هر چهار رقیب امروزش، می تواند حداقل به کسب مدال برنز امیدوار باشد که خودش افتخاری عظیم و البته یک طلسم شکنی جادویی است. صعود حمیده از این گروه، بخشی از کار مهمی است که باید انجام دهد.

البته برای رسیدن به مدال طلا، عباسعلی کار سختی پیش رو دارد؛ چون دو رقیب اصلی اش در گروه مقابل به نظر می رسد کاراته کاهای آذربایجانی و ژاپنی باشند. ایرینا زارتسکای آذربایجانی رقیب بسیار گردن کلفتی است و نفر اول جدول این وزن محسوب می گردد.

او در کارنامه یک طلا و یک برنز دنیا دارد و بیشترین بخت قهرمانی در بازی های المپیک در این وزن را هم برای او در نظر گرفته اند. پرواضح است که برای حمیده بهتر است به این رقیب آذربایجانی در بازی پای فینال نخورد. نفر دوم گروه مقابل که شانس صعود دارد، آیومی اوئکوزا ژاپنی است که او هم رقیب نام آشنایی برای خودش است؛ آیومی یک طلا، یک نقره و دو برنز دنیا را در کارنامه دارد ولی نکته مثبتش این است که حمیده شناخت بسیار بیشتری در مقایسه با کاراته کای آذربایجانی از او دارد. پس قرعه بهتر برای حمیده عباسعلی روی کاغذ این است که پس از صعود از گروهش به این رقیب ژاپنی بخورد.

گروه ساختمانی آبان: مجری بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت میباشد.

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 15873

به "حمیده، کیمیای کاروان ایران؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمیده، کیمیای کاروان ایران؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید