خبرنگاران جمع آوری 60 میلیارد ریال کمک نقدی برای حمایت از مراکز درمانی ارومیه

به گزارش اکسپرس بلاگ، ارومیه- خبرنگاران- عضو هیات مدیره پویش حمایت خیّرین برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا گفت: بیش از 60 میلیارد ریال کمک نقدی جهت خرید و تهیه لوازم بهداشتی و ضدعفونی توسط اعضای این پویش در ارومیه جمع آوری شد.

خبرنگاران جمع آوری 60 میلیارد ریال کمک نقدی برای حمایت از مراکز درمانی ارومیه

هوشنگ عطاپور روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار خبرنگاران، با قدردانی از احساس مسوولیت و مشارکت خیرین سلامت آذربایجان غربی در کنترل شیوع ویروس کرونا، گفت: کمک های نقدی خیّران تا اتمام مبارزه با کرونا ادامه دارد و این کمک ها برای تهیه و اهدای تجهیزات پزشکی و اقلام بهداشتی برای مراکز درمانی و مراقبتی هزینه می شود.

وی افزود: تمامی اقلام تهیه شده بر اساس ضوابط در اختیار دانشگاه علوم پزشکی ارومیه قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرنگاران، در هیات مدیره این کمپین برخی از اعضای شورای اسلامی شهر ارومیه، کادر درمان و اعضای اتاق بازرگانی ارومیه حضور دارند.

ارومیه به عنوان مرکز و پرجمعیت ترین شهر آذربایجان غربی، طی حدود یک ماه گذشته به صورت مستمر درگیر بیماری کرونا بوده و با وجود کاهش مبتلایان در 2 روز نخست فروردین امسال در این شهرستان، فرایند افزایشی همچنان در آن استمرار داشته است.

شهرستانی که جمعیتی بالغ بر یک میلیون و 40 هزار نفر را طبق آخرین سرشماری در خود جای داده و در سال های اخیر نیز این جمعیت همواره افزایشی بوده، در موضوع شیوع بیماری کرونا نیز یکی از کانون های مهم و افزایشی آذربایجان غربی بوده است.

در این شهرستان از روز هشتم اسفند سال 1398 که نخستین مورد ابتلا به بیماری کرونا در آن ثبت شد، تا به امروز 179 نفر به کرونا مبتلا شده اند که متوسط روزانه ابتلا در آن به 6 نفر می رسد.

شرایط شهرستان ارومیه به نسبت سهم جمعیتی آن از استان و کشور متفاوت است؛ تعداد مبتلایان در ارومیه به نسبت کل مبتلایان استان بیشتر از سهم جمعیتی است.

سهم جمعیتی ارومیه از آذربایجان غربی طبق سرشماری سال 1395، حدود 31 درصد است در حالی که تعداد مبتلایان مرکز استان 35 درصد کل مبتلایان استان را تشکیل می دهد.

این در حالی است که سهم جمعیتی ارومیه از کل کشور بیش از یک درصد و سهم مبتلایان این شهرستان از مبتلایان کل کشور، حدود 0.6 (شش دهم) درصد است که میزان مناسبی به نظر می رسد.

همچنین طبق بررسی آماری، از هر 6 هزار و 100 نفر جمعیت این شهرستان، یک نفر به کرونا مبتلا شده که آمار خوبی نسبت به کشور به شمار می رود زیرا این رقم در کل کشور، یک مورد ابتلا به ازای حدود سه هزار و 300 نفر است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 2146

به "خبرنگاران جمع آوری 60 میلیارد ریال کمک نقدی برای حمایت از مراکز درمانی ارومیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران جمع آوری 60 میلیارد ریال کمک نقدی برای حمایت از مراکز درمانی ارومیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید