خبرنگاران سرپرست وزارت صنعت: فراوری محصولات با ارزش افزوده بالا جهاد محسوب می گردد

به گزارش اکسپرس بلاگ، کرمان - خبرنگاران - سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: فراوری محصولات دارای ارزش افزوده بالا و ارزآوری برای کشور در شرایطی که دشمن با تحریم های ظالمانه، اقتصاد کشور را هدف قرار داده به واقع جهاد محسوب می گردد.

خبرنگاران سرپرست وزارت صنعت: فراوری محصولات با ارزش افزوده بالا جهاد محسوب می گردد

حسین مدرس خیابانی شامگاه آدینه در نشست با مدیران شرکت گهرزمین سیرجان پس از گزارش سعید صادقی گوغری عضو هیات مدیره این شرکت اقدامات صورت گرفته در این مجتمع معدنی را ارزشمند و قابل تقدیر دانست و از زحمات تلاشگران سخت کوش این شرکت قدردانی کرد.

وی با اشاره به سال جهش فراوری و الزام برطرف موانع فراوری در کشور، بر تامین سنگ آهن مورد احتیاج مجتمع های عظیم صنعتی کشور تاکید کرد .

مصوبات مهم این نشست از جمله تشکیل هیاتی از معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت برای حضور در استان کرمان ظرف 2 هفته آینده با هدف برطرف موانع فراوری و رسیدن این مجتمع عظیم معدنی به ظرفیت های قابل انجام بود که قطعاً آثار مثبت آن در چشم انداز آینده فولاد کشور ارزنده خواهد بود .

همچنین کلیات افرایش استخراج تا سقف 30 میلیون تن مورد موافقت نهاده شد و در مورد نحوه مشخص قیمت سنگ آهن مقرر شد که پیشنهاد فنی و مالی شرکت گهرزمین به وسیله استاندار کرمان به وزیر صمت ارایه گردد .

در ابتدای این نشست عضو هیات مدیره شرکت سنگ آهن گهرزمین نیز ضمن قدردانی از سرپرست وزارت صمت که به همراه معاونین خود در روز تعطیل ، رسیدگی به مسائل صنایع و معادن را از جمله برنامه های کاری خود قرار داده اند.

صادقی گوغری همچنین گزارش کاملی از عملکرد شرکت ارائه داد و در ادامه چالش های این شرکت در راستای تحقق جهش فراوری را توضیح و یادآور شد چنانچه موضوعات طرح شده به نحو شایسته پیگیری و اجرایی گردد، شرکت سنگ آهن گهرزمین امکان ایجاد اشتغال به نحو محسوس را داشته و با همکاری وزارت دفاع زمینه فراوری ماشین آلات معدنی فراهم است .

معاون بازرگانی شرکت سنگ آهن گهرزمین نیز در این نشست گفت : این شرکت آمادگی دارد با ایجاد امکان افزایش استخراج و فراوری سنگ آهن احتیاج شرکتهای عظیم فولادی از جمله ذوب آهن اصفهان که مورد تاکید سرپرست وزارت صمت است را در قالب تهاتر تامین کند.

محسن مصطفی پور اضافه نمود: همچنین احتیاج ارزی کشور از راستا صادرات محصولات دارای ارزش اضافه نموده بالا نیز امکان پذیر می گردد .

در این نشست که با حضور محمدجواد فدایی استاندار کرمان ، شهباز حسن پور رییس مجمع نمایندگان استان کرمان در مجلس شورای اسلامی ، مهدی حسینی نژاد رییس سازمان صمت استان کرمان ، صادقی نیارکی معاون امور صنایع وزیر ، صدرالله دولت معاون پارلمانی وزیر ، اصفهانی معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی وزیر انجام شد ، چالش های پیش روی شرکت گهرزمین در محورهای مختلف مورد بحث و آنالیز نهاده شد و تصمیمات خوبی در این راستا اتخاذ شد.

abanhome.com: گروه ساختمانی آبان: بازسازی ساختمان و تعمیرات جزئی و کلی و طراحی ویلا و فضای سبز و روف گاردن، طراحی الاچیق، فروش درب های ضد سرقت

منبع: ایرنا
انتشار: 8 آبان 1400 بروزرسانی: 8 آبان 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4988

به "خبرنگاران سرپرست وزارت صنعت: فراوری محصولات با ارزش افزوده بالا جهاد محسوب می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران سرپرست وزارت صنعت: فراوری محصولات با ارزش افزوده بالا جهاد محسوب می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید