درخواست کره جنوبی برای برگزاری نشست واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از انتخابات آمریکا

به گزارش اکسپرس بلاگ، رئیس جمهور کره جنوبی خواستار برگزاری نشست سران واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.

درخواست کره جنوبی برای برگزاری نشست واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از انتخابات آمریکا

به گزارش به نقل از خبرگزاری یونهاپ، مون جائه این، رئیس جمهور کره جنوبی امروز چهارشنبه گفت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی باید پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در نوامبر 2020، یک بار دیگر با هم دیدار کنند.

مون ابراز امیدواری کرد این جلسه به از سرگیری مذاکرات برای غیرهسته ای کردن کره شمالی و برقراری صلح در شبه جزیره کره منجر شود.

استفن بیگون، کننده آمریکا در امور کره شمالی اوایل هفته جاری گفت ترامپ به احتمال زیاد پیش از انتخابات سراسری در این کشور با کیم جونگ اون دیدار نمی کند.

رئیس جمهور کره جنوبی در حالی خواستار برگزاری نشست دیگری بین سران واشنگتن و پیونگ یانگ شده است که چند روز قبل دولت کره شمالی آمریکا را به استفاده از سلاح اتمی تهدید و گفت این تنها راه باقی مانده در مقابله با تهدیداتی است که از سوی دولت دونالد ترامپ دریافت می کند.

کره جنوبی و آمریکا پنجشنبه گذشته از کره شمالی خواستند تا تعهدات خود برای خلع سلاح هسته ای و خلع تسلیحاتی را که در مذاکرات قبلی وعده آن را داده، اجرایی کند؛ همچنانکه این دو کشور هم پیمان گفتند به ادامه جهت دیپلماتیک با هدف دستیابی به خلع تسلیحاتی کره شمالی ادامه خواهند داد.

وزرای دفاع کره جنوبی و آمریکا همچنین از کره شمالی خواستند تا به پایبندی هایش مطابق با بیانیه های مشترکی که پس از نشست آمریکا و کره شمالی در سنگاپور در ژوئن 2018 صادر شد و نیز مذاکرات بین دو کره در سپتامبر 2018 عمل کند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5317

به "درخواست کره جنوبی برای برگزاری نشست واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از انتخابات آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست کره جنوبی برای برگزاری نشست واشنگتن و پیونگ یانگ پیش از انتخابات آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید