روبوسی آزاد، فوتبال ممنوع!

به گزارش اکسپرس بلاگ، لیگ برتر فوتبال ایران از روز چهارشنبه با برگزاری دیداری بین تیم های فولاد خوزستان و استقلال (معوقه از هفته هفدهم) در اهواز از سرگرفته می گردد. شروع دوباره حرفه ای ترین سطح مسابقات فوتبال کشور در حالی رقم می خورد که ویروس کرونا هنوز در ایران شایع است و بازی ها باید با رعایت پروتکل های خاصی برگزار گردد.

روبوسی آزاد، فوتبال ممنوع!

از جمله پروتکل هایی که از سوی فیفا، فدراسیون و سازمان لیگ اعلام شده، انجام آزمایش PCR در فاصله پنج روز یک بار، محدودیت حضور بازیکنان در رختکن، خلوت شدن نیمکت ذخیره ها، محدودیت در تردد و تمرینات و ... به حساب می آید. قوانین سفت و سختی که نشان از اهمیت موضوع می دهد و اجرای آن برای تمامی تیم ها الزامی عنوان شده است.

بعد از تعطیلی مسابقات، بین تیم های لیگ برتر اختلاف نظر شدیدی شکل گرفت و عده ای موافق تعطیلی کامل لیگ و عده ای موافق ادامه پیدا کردنش بودند. هرچند که تعداد تیم های گروه اول خیلی بیشتر بود، اما با برطرف مرحله ای محدودیت های اجتماعی، ستاد ملی مبارزه با کرونا خاطرنشان کرد انجام تمرینات و برگزاری مسابقات فوتبال بلامانع است. صدور این دستور العمل باعث شد تا فدراسیون و سازمان لیگ مثل خیلی از کشور های دیگرِ درگیر کرونا، تصمیم بر ادامه پیدا کردن لیگ بگیرند.

بعد از نامه چهار باشگاه لیگ فزونی به وزارت ورزش برای برگزار نشدن مسابقات و بی نتیجه ماندن آن، اخیراً عوامل و بازیکنان هفت باشگاه لیگ فزونی با امضای طوماری بلند بالا دوباره خواستار عدم برگزاری مسابقات در شرایط موجود شده اند. باشگاه های تراکتور، ماشین سازی، شهر خودرو، نساجی، پیکان، نفت مسجدسلیمان و پارس جنوبی هفت باشگاهی هستند که حتی تهدید به ارسال این درخواست به فیفا نموده اند.

حال جدا از فضای پرالتهاب و ضد و نقیض این روز های فوتبال ایران، جالب است که بعضی تیم های یادشده که کرونا را دلیلی برای مخالفت شان با برگزار نشدن مسابقات می دانند، خود در رفتارشان توجهی به مبارزه با شیوع این ویروس ندارند. ویدئو و تصاویری از اردوی بعضی باشگاه ها منتشر شده است که بازیکنان یا عوامل داخلی یا حتی خارجی تیم ها به راحتی و بدون در نظر دریافت سهولت انتقال بیماری و رعایت فاصله اجتماعی، به هم نزدیک شده، با یکدیگر دست داده و حتی اقدام به در آغوش کشیدن و روبوسی می نمایند!

اینکه شما مخالف برگزاری مسابقات به بهانه کرونا باشید و از سویی دیگر این ویروس همه گیر و خطرناک را جدی نگیرید و خود و دیگران را به راحتی هر چه تمام تر در خطر ابتلا به آن قرار دهید، دچار یک پارادوکس شدید هستید. نمایش دروغین بهترین معنا و برداشت ساده از این بیماری است، اتفاقی که الان شاهد رخ دادنش در فوتبال ایران هستیم؛ با تشویش و ترس از کرونا مخالف انجام بازی، اما با سهل انگاری و ندانم کاری در آغوش این ویروس خطرناک!

این رفتار از سوی عده ای مصداق همان عبارت دانم که ندام است. در این حالت، دانستن شما از ندانستن تان یک عبارت غلط و دارای تناقض را به وجود می آورد. این مسئله را می توان با نگران های بی خیال فوتبال مقایسه کرد، اگر نگرانید طبیعتاً نباید بی خیال باشید و اگر بی خیال هستید مسجل است که نباید نگران باشید. از این تناقض شدید رفتار در روانشناسی با عنوان پارادوکس دروغگو یاد می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: فرارو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5107

به "روبوسی آزاد، فوتبال ممنوع!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روبوسی آزاد، فوتبال ممنوع!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید