سازمان ملل: اعتراضات آمریکا واکنش به نژادپرستی سازمان یافته است

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از ایتارتاس، تعداد 66 نفر از کارشناسان حقوق بشری سازمان ملل متحد در بیانیه ای مشترک، اعتراضات جاری در آمریکا را محصول خشونت سازمان یافته ای توصیف کردند که زیر چتر حمایتی دولت انجام می گردد.

سازمان ملل: اعتراضات آمریکا واکنش به نژادپرستی سازمان یافته است

در بخشی از این بیانیه می خوانیم: خیزش مردم آمریکا اعتراضی به نژادپرستی سازمان یافته است که با برخورداری از حمایت دولت به خشونت علیه اقلیت های نژادی منجر می گردد و برای بانیان این خشونت مصونیت قائل می گردد.

در ادامه این بیانیه می خوانیم: اعتراضی که دنیا شاهد آن است، رد تبعیض و بی عدالتی نژادی است که از مشخصه های زندگی سیاهپوستان آمریکایی و دیگر رنگین پوستان این کشور است.

کارشناسان سازمان ملل در ادامه این بیانیه، با اشاره به لحن ترامپ که مبتنی بر ادبیاتی نژادپرستانه است؛ از توسل وی به گزینه نظامی برای سرکوب معترضان نیز ابراز نگرانی کردند.

لازم به ذکر است اعتراضات در آمریکا از حدود 12 روز پیش، در واکنش به قتل جورج فلوید سیاهپوست به دست پلیس نژادپرست ایالت مینه سوتا شروع شد و بلافاصله به دیگر ایالات تسری پیدا کرد.

این در حالی است که واکنش خشونت آمیز دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در مواجهه با معترضان مسالمت آمیز، انتقاد نهادهای حقوق بشری را برانگیخته حال آنکه متحدان بین المللی واشنگتن نیز تحت فشار افکار عمومی، مجبور به موضع گیری های هرچند محتاطانه شده اند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4486

به "سازمان ملل: اعتراضات آمریکا واکنش به نژادپرستی سازمان یافته است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سازمان ملل: اعتراضات آمریکا واکنش به نژادپرستی سازمان یافته است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید