فرماندار نیویورک با ترامپ درباره ویروس کرونا ملاقات کرد

به گزارش اکسپرس بلاگ، فرماندار ایالت نیویورک در جریان نشستی رو در رو با رئیس جمهور آمریکا وی را برای یاری های بیشتر از جانب دولت فدرال در زمینه انجام آزمایشات ویروس کرونا تحت فشار گذاشت؛ نشستی که پس از هفته ها جنگ لفظی میان این دو مقام برگزار گردید و به گفته فرماندار نیویورک نشستی صمیمی و سازنده بود.

فرماندار نیویورک با ترامپ درباره ویروس کرونا ملاقات کرد

به نقل از خبرگزاری فرنسه، همزمان با بالا رفتن شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا و رسیدن آن به رقم 45 هزار تن، آزمایش گسترده ویروس کرونا به عنوان کلیدی برای ایالت ها برای آنکه بتوانند دستور ماندن در خانه را لغو نمایند و فعالیت های مالی را از سر بگیرند، تلقی می گردد.

اندرو کومو، فرماندار نیویورک ضمن اعلام اینکه ایالتش که بیشترین آسیب از پاندمی کرونا را در کل آمریکا شاهد بوده می خواهد نرخ آزمایشات روزانه را سریعا دو برابر کند، دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را تحت فشار گذاشت تا دولت فدرال کنترل زنجیره تامین تجهیزات پزشکی برای انجام این آزمایشات را برعهده گیرد.

هدف این است که ایالت ها را از رقابت با یکدیگر در بازار آزاد برای به دست آوردن تجهیزات، همان طور که انجام می دهند یا به دنبال خرید آنها از خارج است کشور هستند، منصرف کند.

کومو پس از نخستین ملاقات شخصی اش با ترامپ از زمان شروع بحران کرونا، اذعان کرد که انجام این آزمایشات مسئولیت ایالت هاست.

وی گفت: اما ما به یاری دولت فدرال برای راه افتادن زنجیره تامین برای تولیدنمایندگان کیت های آزمایشی و دیگر تجهیزات احتیاج داریم و ما گفتیم که تمایل داریم با هم در ایالت نیویورک همکاری کنیم تا نرخ کنونی انجام آزمایشات را که حدودا به طور میانگین روزانه 20 هزار آزمایش است را دو برابر کنیم و آن را به 40 هزار آزمایش برسانیم.

کومو اضافه کرد: این هدفی است که پشتکار بسیاری احتیاج دارد و ما گفتیم که برای رسیدن به این هدف با یکدیگر همکاری می کنیم به همین خاطر این یک گفت وگوی بسیار خوب بود.

وی همچنین توضیح داد: متاسفم که بسته یاریی جدید 480 میلیارد دلاری که روز سه شنبه توسط سنا تصویب شد درخواست کلیدی دموکرات ها یعنی افزایش بودجه برای دولت های محلی و ایالتی به منظور مبارزه با ویروس کرنا را شامل نشده است.

ترامپ در نشست روزانه خود درباره پاندمی کرونا گفت: ما به طور مختصر به این یاری ایالتی اشاره کردیم. من و کومو در این باره صحبت کردیم و من با او در این زمینه موافق هستم. فکر میکنم بیشتر جمهوری خواستار نیز با این موضوع موافقند.

ترامپ اوایل روز سه شنبه اعلام نمود که می خواهد این بودجه در بسته یاریی بعدی گنجانده گردد.

ترامپ همچنین حرف های مثبتی درباره کومو زد. وی گفت: صادقانه می گویم که همکاری با ایالت و شهر نیویورک فوق العاده بوده است.

دولت ترامپ می خواهد که آمریکایی ها به سر کار خود بازگردند و اعلام نموده که کیت های آزمایشی کافی در هر ایالت وجود دارد تا بتوانند به مرحله بعد یعنی بازگشایی مشاغل و سرانجام دادن به محدودیت های ماندن در خانه قدم بگذارند.

اما بعضی از فرمانداران آمریکا از کمبود ظرفیت های آزمایشی شکایت نموده اند؛ آزمایش هایی که به آنها اجازه می دهد تا با اطمینان و بدون نگرانی نسبت به افزایش تعداد مبتلایان، سرانجام تعطیلی ایالت های خود را اعلام نمایند.

کارشناسان بخش بهداشت و درمان می گویند که کمبود کیت های آزمایش کرونا بدان معناست که آمریکا شیوع ویروس کرونا را دست کم گرفته است.

ایالت نیویورک مرکز پاندمی ویروس کرونا در آمریکا است به طوری که یک سوم از قربانیان این ویروس در آمریکا متعلق به این ایالت است. ،ایسنا

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3118

به "فرماندار نیویورک با ترامپ درباره ویروس کرونا ملاقات کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فرماندار نیویورک با ترامپ درباره ویروس کرونا ملاقات کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید