مدارک و دفاعیات طرفین به سنا ارائه شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از رسانه های آمریکا، طرف ها در فرایند رسیدگی نهایی به استیضاح رئیس جمهوری آمریکا در سنا، دادخواهی، مدارک و دفاعیات اولیه خود را مطرح کردند.

مدارک و دفاعیات طرفین به سنا ارائه شد

در همین رابطه مدیران جلسات از سوی دموکرات ها دونالد ترامپ را متهم به نقض سوگند ریاست جمهوری نموده اند، در حالی که وکلای ترامپ رخدادها را به حمله خطرناک علیه دمکراسی تشبیه نموده اند.

مدیران انتخاب شده از سوی مجلس نمایندگان آمریکا که اکثریت در آن با دموکراتها است، شرحی از پفراینده را در 111 صفحه منتشر نموده و در آن می گویند دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، در هر دو اتهام وارد شده در لایحه استیضاح مقصر است.

در پی راه یابی استیضاح به سنا، بنا بر قوانین، مجلس نمایندگان گروهی را موسوم به مدیران انتخاب نموده اند که نظراتشان را در خصوص پفراینده در مجلس سنا ارائه خواهند کرد. این افراد به مانند دادستان در یک دادگاه هستند. در فرایند استیضاح رئیس جمهور آمریکا، سناتورها به عنوان هیئت منصفه عمل می نمایند.

استیضاح نهایی ترامپ به دو سوم آرای سناتورها احتیاج دارد، و از آن جایی که اکثریت در سنا در اختیار جمهوریخواهان است، چنین چیزی تقریباً غیرممکن برآورد شده است.

با این حال دموکرات ها بر لوایح استیضاح تاکید نموده و گفته اند سنا باید رئیس جمهوری را محکوم و برکنار کند، تا جلوی آسیب های طولانی مدت به ارزش های دمکراتیک و امنیت ملی کشور گرفته گردد.

قانونگذاران دموکرات می گویند: پفراینده رئیس جمهوری ایالات متحده بسیار سر راست است، حقایق غیرقابل انکار هستند و مدارک و شواهد بسیاری وجود دارد.

مجلس نمایندگان دونالد ترامپ را به سوءاستفاده از قدرت و همچنین ایجاد مانع بر سر تحقیقات کنگره با ممانعت از شهادت مقام های دولت و نهادهای دولتی در فرایند تحقیقات متهم نموده است.

این اتهام ها در پیوند با مکالمه تلفنی ترامپ با رئیس جمهوری اوکراین و طرح خواسته تحقیق در خصوص رقبای سیاسی اش به ویژه جو بایدن مطرح شده اند.

دونالد ترامپ تمامی اتهام ها را رد نموده و در توصیف، فرایند کل ماجرا را ریاکاری، فریب و تصفیه حساب توصیف نموده است.

تیم وکلای ترامپ در روز 28 دی ماه، در آستانه شروع دادرسی، در واکنشی شدید، دو لایحه مطرح شده از سوی مجلس نمایندگان علیه رئیس جمهوری را حمله ای خطرناک به حق مردم آمریکا برای انتخاب آزادانه رئیس جمهوری کشور توصیف نموده اند.

وکلای دونالد ترامپ گفته اند اتهام ها تلاشی شرم آور و غیرقانونی برای براندازی نتایج انتخابات سال 2016 و مداخله در انتخابات سال 2020، آن هم چند ماه پیش از برگزاری آن است.

تیم حقوقی آقای ترامپ را مستشار کاخ سفید پت کیپولون و وکیل شخصی دونالد ترامپ، جی سکولوف، رهبری می نمایند.

کن استار، دادستانی که تحقیقاتش در 20 سال پیش به فرایند استیضاح (نه برکناری) بیل کلینتون انجامید و آلن درشوویتز استاد دانشگاه هاروارد، نیز از سوی دونالد ترامپ به عنوان تیم حقوقی نام برده شدند.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 516

به "مدارک و دفاعیات طرفین به سنا ارائه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدارک و دفاعیات طرفین به سنا ارائه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید