مرکل: نورد استریم-2 باید به سرانجام برسد

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران به نقل از بلومبرگ، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان امروز چهارشنبه در واکنش به تهدید آمریکا مبنی بر تحریم پروژه نورد استریم-2، گفت که این پروژه باید به اتمام برسد.

مرکل: نورد استریم-2 باید به سرانجام برسد

صدراعظم آلمان در جمع اعضای مجلس کشورش در این خصوص گفت: به باور ما، نهایی کردن این پروژه اقدامی درست است و باید انجام گردد. ما با پروژه ای مالی سروکار داریم که ابعاد سیاسی پیدا نموده است.

در همین رابطه، خبرگزاری بلومبرگ پیشتر اعلام نموده بود که برلین در حال آنالیز اقدامات متقابل علیه تحریم های احتمالی و اضافی آمریکا در مورد خط لوله گازی نورد استریم 2 است.

بلومبرگ در گزارش خود آورده بود: تدابیر آمریکا می تواند به شرکت ها و بانک های آلمانی و اروپایی و همچنین آژانس های دولتی آسیب بزند.

شایان ذکر است، ریچارد گرنل سفیر آمریکا در آلمان در اوایل ماه گذشته گفته بود که این کشور برای متوقف کردن اجرای طرح انتقال گاز روسیه به اروپا دست به تحریم بیشتر آلمان می زند.

سال گذشته به دنبال فشارهای آمریکا یک شرکت هلندی-سوئیسی از این پروژه خارج شد؛ اما از آن موقع تا به امروز شرکت جایگزین روسی توانسته است 160 کیلومتر از لوله گذاری را اجرایی کند.

لازم به ذکر است، نورد استریم 2 دومین خط لوله انتقال گاز روسیه به اروپا است که با مخالفت شدید آمریکا روبرو است. واشنگتن در حالی که مدعی است اروپا با این اجرای این طرح بیش از پیش به روسیه وابسته می گردد، در نظر دارد گاز خود را به اروپایی ها بفروشد.

شرکت دولتی روسیه گازپروم در پشت پروژه خط لوله قرار گرفته است که نیمی از کل هزینه های برنامه ریزی شده 9.5 میلیارد یورویی آن را تأمین می نماید. نیمی دیگر نیز توسط پنج شرکت انرژی اروپا از جمله وینترشال دئا، OMV، یونیپر، رویال داچ شل و انجی تأمین می گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 5361

به "مرکل: نورد استریم-2 باید به سرانجام برسد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مرکل: نورد استریم-2 باید به سرانجام برسد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید