مسئول آنالیز تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان تعیین شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، مدیرکل دفتر آنالیز سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری گفت: سوریه مسوول آنالیز تعرض هواپیمای راستا تهران بیروت ماهان است و آنالیز ها شروع شده است.

مسئول آنالیز تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان تعیین شد

به گزارش خبرنگاران به نقل از ایلنا، حسن رضایی فر درباره پیگیری تعرض جنگنده آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان گفت: آنالیز تعرض به پرواز هواپیمای مسافربری شرکت هواپیمایی ماهان در جهت بین المللی پروازی کشور سوریه و مصدوم شدن برخی از مسافران و خدمه پروازی مورد پیگیری سازمان هواپیمایی کشوری سوریه نهاده شد.

وی اضافه نمود: با پیگیری های بعمل آمده از سوی سازمان هواپیمایی کشوری ایران و ارسال اطلاعات لازم براساس مستندات ضمیمه 13 پیمان شیکاگو به کشور محل وقوع سانحه، امروز کمیته آنالیز سانحه کشور سوریه تحت عنوان کشور محل وقوع، رسما آنالیز را شروع و از کمیته های آنالیز سانحه ایران بعنوان نماینده کشور بهره بردار و مالک هواپیما و کمیته آنالیز سانحه کشور فرانسه (BEA) تحت عنوان طراح و سازنده هواپیما برای همکاری دعوت نموده است.

رضایی فر توضیح داد: بر این اساس کشور سوریه مسوول راهنمایی آنالیز این اتفاق و انتشار گزارش تخصصی در این زمینه بوده و قبل از صدور آن گزارش مورد بازبینی کمیته آنالیز سوانح ایران قرار خواهد گرفت و مدارک لازم به سوریه تحویل داده می گردد و پس از توافق گزارش نهایی و ارسال به مبادی بین المللی از قبیل ایکائو، پیگیری های حقوقی لازم صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر آنالیز سوانح و حوادث سازمان هواپیمایی کشوری افزود: پس از اطلاع از وقوع رویداد، پیگیری های لازم از سوی سازمان هواپیمایی کشوری انجام شد و حفظ اطلاعات جعبه های سیاه و مدارک هواپیما و پرواز آماده تحویل به کشور سوریه و مقامات ذیصلاح شده تا با آنالیز های تخصصی زمینه پیشگیری از اتفاقات مشابه برای پروازهای بین المللی فراهم گردد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6502

به "مسئول آنالیز تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان تعیین شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مسئول آنالیز تعرض به هواپیمای مسافربری ماهان تعیین شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید