مشاور کاخ سفید: قرارداد تجاری چین و آمریکا پابرجاست

به گزارش اکسپرس بلاگ، مشاور اقتصادی ارشد کاخ سفید یک روز پس از آن که ترامپ ادعا کرده بود می تواند ارتباط خود را با دومین اقتصاد بزرگ دنیا قطع کند، در کاخ سفید به خبرنگاران گفت قرارداد تجاری همچنان پابرجاست.

مشاور کاخ سفید: قرارداد تجاری چین و آمریکا پابرجاست

با ما همراه باشید و با تور چین ارزان از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران به نقل از رویترز، مشاور اقتصادی ارشد کاخ سفید گفت مرحله اول قرارداد تجاری بین آمریکا و چین که در ماه ژانویه امضا شد همچنان پابرجاست و هر دو کشور هنوز برای اجرای آن تلاش می کنند، ولی دونالد ترامپ اضافه کرد این قرار داد چندان مورد علاقه او نیست.

لری کودلو یک روز پس از آن که ترامپ ادعا کرده بود می تواند ارتباط خود را با دومین اقتصاد بزرگ دنیا قطع کند، در کاخ سفید به خبرنگاران گفت قرارداد تجاری همچنان پابرجا است.

ترامپ در روز پنج شنبه در یک مصاحبه تلویزیونی با شبکه فاکس بیزینس گفته بود از شکست چین در مهار گسترش ویروس کرونا بسیار ناامید شده و همه گیری این ویروس در قرارداد تجاری با پکن تاثیر گذاشته است.

درگیری بین دو اقتصاد برتر دنیا طی هفته های اخیر شدت گرفته است. مقامات هر دو طرف پیشنهاد داده اند این قرارداد تجاری که به سختی به دست آمده و به جنگ 18 ماهه بین آمریکا و چین سرانجام داده است، می تواند لغو شود.

کودلو، رئیس شورای ملی اقتصاد آمریکا در پاسخ به این سوال که آیا این قرارداد تجاری از بین می رود گفت: مطمئنا نه.

وی گفت چین برای اجرای مفاد این قرارداد تلاش می کند. طبق این قرارداد پکن بای 200 میلیارد دلار خرید محصولات کشاورزی، تولیدات کارخانه ای، انرژی و خدمات آمریکا را طی دو سال افزایش دهد.

این اظهارات کودلو پس از یک هفته شکایت ترامپ در مورد عدم کنترل زود هنگام شیوع ویروس کرونا در چین و تحت فشار قرار دادن شرکت بزرگ تجهیزات مخابراتی هواوی و محدود کردن سرمایه گذاری آمریکا در برخی شرکت های چینی صورت گرفت.

ترامپ در پاسخ به اینکه آیا کاخ سفید قصد دارد عوارض بیشتری بر کالا های چینی وضع و قرارداد تجاری را لغو کند گفت: من نمی خواهم در این مورد صحبت کنم. می توانم بگویم چین بسیاری از محصولات ما را می خرد. ولی در مورد قرارداد تجاری، هنوز جوهر امضای آن خشک نشده بود که ویروس کرونا از چین گسترش یافت.

کودلو با اشاره به اینکه هفته گذشته تماس های تلفنی موفقیت آمیزی با استیون منوچین وزیر خزانه داری آمریکا، رابرت لایتهایزر کننده تجاری آمریکا و لیو هی نخست وزیر چین اجرا شده گفت: ما مسائل دیگری هم با چین داریم و مسلما یکی از آن ها منشاء ویروس کرونا است، ولی با توجه به قرارداد تجاری، روابط ما قطعاً ادامه دارد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4108

به "مشاور کاخ سفید: قرارداد تجاری چین و آمریکا پابرجاست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشاور کاخ سفید: قرارداد تجاری چین و آمریکا پابرجاست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید