معامله اولین صندوق واسطه گری اقتصادی از چهارشنبه، ارزش هر واحد صندوق 2 برابر شد

به گزارش اکسپرس بلاگ، عباس معمارنژاد با بیان اینکه واحد های اولین صندوق واسطه گری اقتصادی یکم از روز چهارشنبه 4 تیر ماه قابل خرید و فروش می گردد، گفت: ارزش واحد های این صندوق بیش از دو برابر شده است.

معامله اولین صندوق واسطه گری اقتصادی از چهارشنبه، ارزش هر واحد صندوق 2 برابر شد

به گزارش گروه اقتصادی خبرنگاران، معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص اینکه قبلا گفته شده بود واحد های صندوق واسطه گری اقتصادی یکم که قرار بود از اول تیرماه وارد معامله گردد، گفت: واحد های اولین صندوق قابل معامله بورسی دولت موسوم به صندوق واسطه گری اقتصادی یکم از روز چهارشنبه 4 تیر ماه 99 در بورس قابل خرید وفروش می گردد. البته از فردا اول تیرماه نماد آن به نام دارایکم در بورس باز می گردد و افراد می توانند ارزش آن را در پرتفو (ترکیب سهام) خود ببینند.

معمارنژاد گفت: با توجه به اینکه از 4 شنبه واحد های صندوق واسطه گری قابل معامله است هر کسی می خواهد آن را بخرد یا بفروشد باید اول کد بورسی بگیرد و در سامانه سجام ثبت نام کند.

وی در خصوص کسانی که زیر سن قانونی هستند، گفت: برای آن ها هم باید به وسیله، ولی آن ها در سامانه سجام ثبت نام گردد و کد بورسی گرفته گردد تا بتواند معامله واحد های صندوق واسطه گری اقتصادی را انجام دهد.

معمارنژاد در خصوص آخرین آمار از صندوق گفت: 3 و نیم میلیون نفر برای خرید واحد های صندوق واسطه گری اقتصادی یکم ثبت نام کردند که در ابتدا 6100 میلیارد تومان واریز نموده بودند، اما از این مبلغ 200 میلیارد تومان تکراری بود و در نهایت 5 هزار و 900 میلیارد تومان پول به وسیله این صندوق جمع آوری شد و واحد های این صندوق را فقط افراد حقیقی خریداری کردند. البته از روز چهارشنبه که واحد های این صندوق در بورس قابل خرید وفروش می گردد هم افراد حقیقی و هم حقوقی می توانند آن را خرید و فروش نمایند.

وی در خصوص ارزش واحد های صندوق واسطه گری اقتصادی گفت: طبق آخرین آمار ارزش هر واحد 10 هزار تومانی آن به بیش از 20 هزار تومان یعنی بیش از دو برابر افزایش یافته است.

معاون بیمه و بانک وزیر امور اقتصادی و دارایی در خصوص واگذاری ETF بعدی گفت: صندوق بعدی در تیر ماه ارائه می گردد.

معمارنژاد همچنین در خصوص اینکه فردی عضو هیأت مدیره بانک پارسیان بوده و به تازگی عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات هم شده است، گفت: آقای احتشام فلاح فر با حکم وزیر امور اقتصادی و دارایی به عنوان عضو هیأت مدیره بانک توسعه صادرات انتخاب شده البته وی از عضویت از هیأت مدیره بانک پارسیان استعفا نموده و بانک مرکزی هم آن را تائید کرد، چون از نظر قانونی یک فرد نمی تواند عضو هیأت مدیره دو بانک باشد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4942

به "معامله اولین صندوق واسطه گری اقتصادی از چهارشنبه، ارزش هر واحد صندوق 2 برابر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معامله اولین صندوق واسطه گری اقتصادی از چهارشنبه، ارزش هر واحد صندوق 2 برابر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید