معتبرترین پاسپورت ها درجهان کدام اند؟

به گزارش اکسپرس بلاگ، پاسپورت، دفترچه ای است که هویت هر فرد را برای سفرهای بین المللی شرح می دهد و با آن میتوان به کشورهای مختلف در جهان سفر کرد. البته اعتبار پاسپورت های برخی از کشورها در جهان متفاوت است و نسبت به سایر ملت ها دارای ارزش بیشتر و یا کمتری هستند. برای همین ما در این مقاله قصد داریم به شرح این موضوع یعنی معتبرترین پاسپورت ها در جهان بپردازیم. اگر شما هم میخواهید در این باره اطلاعات بیشتری کسب کنید، خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد می کنیم.

معتبرترین پاسپورت ها درجهان کدام اند؟

معرفی معتبرترین پاسپورت ها در دنیا

کشورهای آسیایی همچنان صدر نشین فهرست معتبرترین پاسپورت ها در دنیا هستند. وبسایت هنلی همه ساله پاسپورت کشورهایی را که بدون ویزا میتوان به آن ها سفر کرد را اعلام می کند. در رده بندی پاسپورتها در سال 2020 معتبرترین پاسپورت متعلق به کشور ژاپن گشت. و به دارندگان این گذرنامه مجوز سفر به 191 کشور در دنیا بدون ویزا داده میشود که نسبت به سال گذشته تعداد این کشورها از عدد 189 به عدد 191 افزایش یافته است. البته باید بدانید که ژاپن سال گذشته نیز رتبه اول از این لیست را به خود اختصاص داده بود.

گذرنامه کشور سنگاپور نیز با سفر به 190 کشور در دنیا بدون ویزا، رتبه دوم از این لیست را به خود اختصاص داده است که نسبت به سال 2019 تنزل یافته است.

همچنین رتبه سوم از لیست معتبرترین پاسپورت ها در دنیا به طور مشترک به کشورهای کره جنوبی و آلمان با امکان سفر به 189 کشور تعلق گرفته است.

ایتالیا و فنلاند نیز جایگاه چهارم را تصاحب کرده اند و شهروندان آن می توانند به 188 کشور بدون اخذ ویزا سفر کنند.

لازم به ذکر است که تا رتبه هشتم این لیست به کشورهای اروپایی همچون اسپانیا، لوگزامبوگ، دانمارک با امکان سفر به 187 کشور، سوئد و فرانسه با 186 و پرتغال، هلند، اتریش، ایرلند و سوئیس نیز با امکان سفر به 185 کشور قرار گرفته است.

رتبه هشتم از این لیست متعلق به کشورهای آمریکا، بریتانیا، نروژ، بلژیک و یونان می باشد که دارندگان این پاسپورت ها میتوانند به 184 کشور دنیا به راحتی و بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند.

در میان کشورهای معتبر دنیا، قدرت گذرنامه 5 کشور استرالیا، کانادا، نیوزیلند، مالت و جمهوری چک با 183 مقصد بدون ویزا با یکدیگر برابر است و در رتبه نهم دنیا قرار گرفته اند. شهروندان اسلواکلی، مجارستان و لیتوانی با سفر 181 کشور بدون ویزا، رتبه دهم را از آن خود کرده اند.

تا اینجا از رتبه یکم تا دهم از معتبرترین پاسپورتهای دنیا آشنا شدیم. بد نیست رتبه برخی از دیگر کشورهای دنیا را بدانیم.

گذرنامه امارات متحده عربی با قرار دریافت در رتبه 18 در دنیا، به عنوان قدرتمندترین پاسپورت در خاورمیانه شناخته می شود.

همچنین انتظار میرفت چین در جایگاه بالاتری باشد اما شهروندان چینی تنها میتوانند به 71 کشور بدون ویزا سفر کنند. این گذرنامه در رتبه 72 دنیا قرار گرفته است.

جالب است بدانید که پاسپورت ایران رتبه 98 از لیست معتبرترین پاسپورت ها در دنیا را از آن خود کرده است. با این پاسپورت میتوان به تنها 41 کشور دنیا بدون ویزا سفر کرد. لازم به ذکر است که از سال 2019 تا به حال، ایران با سه پله صعود توانسته به این جایگاه دست یابد و این در حالی است که تا پیش از آن تنها با این پاسپورت می شد به 39 کشور از دنیا بدون ویزا سفر کرد. گذرنامه ریتره، کنگو و بنگلادش، هم رتبه با ایران محسوب می شوند.

قدرت پاسپورت کشور ترکیه با توان سفر بدون ویزا به 111 کشور در رتبه 55، تاجیکستان با 58 مقصد در رتبه 84 و افغانستان با توان سفر بدون ویزا به 26 کشور دنیا در رتبه 107 و آخرین جایگاه از لیست معتبرترین پاسپورت ها در دنیا قرار گرفته است. لازم به ذکر است که کشورهای پاکستان و عراق نیز کمی بالاتر، جایگاه 104 و 106 را به انحصار خود در آورده اند.

موسسه هنلی همه ساله و دوبار بر اساس داده های انجمن بین المللی حمل و نقل هوایی و دیگر مستندات گردشگری، اقدام به رده بندی معتبرترین پاسپورت ها در دنیا میکند و از این طریق میتوان به اعتبار پاسپورت ها پی برد.

در انتها باید اضافه کنیم که گذرنامه برای هر فردی معنای خاصی دارد و برخی آن را ابزاری برای مسافرت بدون محدودیت و برخی دیگر نیز آن را به معنای یک مانع بزرگ برای سفر می دانند. در این مقاله قصد شد تا به معرفی معتبرترین پاسپورت ها در دنیا بپردازیم و امید است تا روزی با هر پاسپورتی سوای رنگ و ملیت آن بتوان به هر نقطه از این کره خاکی بدون ویزا سفر کرد.

0

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: دلتابان
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 6141

به "معتبرترین پاسپورت ها درجهان کدام اند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معتبرترین پاسپورت ها درجهان کدام اند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید