نقش آفرینی صنایع دستی در کاهش بیکاری نیازمند حمایت هدفمند است

به گزارش اکسپرس بلاگ، به گزارش خبرنگاران، بهمن نامور مطلق سه شنبه شب در آیین گشایش پنجمین نمایشگاه سراسری صنایع دستی در خراسان شمالی، اظهار کرد: صنایع دستی کشور نیازمند حمایت است تا بستر و زمینه های رشد و توسعه این هنر ارزشمند فراهم شود.

نقش آفرینی صنایع دستی در کاهش بیکاری نیازمند حمایت هدفمند است

وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کشورمان از فرهنگ و تمدن والایی برخوردار است به همین دلیل آثار صنایع دستی بسکمک نیز دارد اما رشد و توسعه هنر صنایع دستی در کشور نیازمند حمایت است.

نامور مطلق با اشاره به معضل بیکاری در کشور گفت: صنایع دستی با کمترین هزینه اشتغال ایجاد می کند که این موضوع در کاهش و رفع معضل بیکاری در کشور و خراسان شمالی نیز تاثیر گذار است.

این مقام مسئول شرح داد: صنایع دستی زمانی در کشور رونق داشت که برای مردم تهیه می شد و در منازل آنها مورد استفاده قرار می گرفت.

وی گفت: این در حالی است که از زمان کشف و استفاده از نفت، به تدریج هویت خود را از دست دادیم و صنایع دستی از میان رفت به گونه ای که در زمان اعمال تحریم های ظالمانه علیه کشور ما، حتی کشورهای خارجی نیز صنایع دستی ایران را نخریدند.

نامور مطلق گفت: برای حفظ صنایع دستی باید این هنر ارزشمند وارد منازل و زندگی مردم شود.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی نیز در این مراسم با اشاره به فعال بودن 30 رشته از صنایع دستی کشور در خراسان شمالی گفت: هفت رشته از صنایع دستی این استان در حال منسوخ شدن بودن که با اقدامات لازم و آموزش به هنرمندان احیا شدند.

محمد سویدانلویی با بیان این که به دلیل وجود قومیت های مختلف در خراسان شمالی این استان از نظر صنایع دستی متنوع است، اضافه کرد: وجود هنر صنایع دستی بسیار در استان سبب شده تا خراسان شمالی در این زمینه پتانسل و قابلیت های خوبی داشته باشد.

وی شرح داد: توجه به صنایع دستی خراسان شمالی و اقتصاد آن، کمک به توسعه استان را به همراه دارد که در این زمینه می بایست همکاری و مشارکت بین دستگاهی افزایش یابد.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 884

به "نقش آفرینی صنایع دستی در کاهش بیکاری نیازمند حمایت هدفمند است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقش آفرینی صنایع دستی در کاهش بیکاری نیازمند حمایت هدفمند است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید