همتی:اینترنت آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی رایگان است، دانشجویان دانشگاه های دولتی همچنان در انتظار رایگان شدن اینترنت!

به گزارش اکسپرس بلاگ، بلاتکلیفی رایگان شدن اینترنت دانشگاه های دولتی برای آموزش مجازی موضوعی است که باید مسئولان مربوطه درباره آن آنالیز و تأمل نمایند.

همتی:اینترنت آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی رایگان است، دانشجویان دانشگاه های دولتی همچنان در انتظار رایگان شدن اینترنت!

به گزارش خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری خبرنگاران، آموزش الکترونیک یکی از موضوع های داغ این روزهاست که دانش آموزان، معلمان، دانشجویان و اساتید دانشگاه ها با آن انس گرفته و تهدید کرونا را به فرصت تبدیل نموده اند و به دنبال آموزش و پژوهش در راستا پیشرفت روزافزون علمی کشور هستند.

هفته گذشته بود که محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در توئیتی نوشت: استفاده رایگان دانشگاه ها، حوزه های علمیه، اساتید و دانشجویان عزیز از سامانه های آموزش مجازی، برای یک ماه دیگر تمدید شد.

همچنین مسعود همتی، رئیس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات دانشگاه آزاد اسلامی در تبادل نظر با خبرنگار خبرنگاران می گوید: اینترت آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی رایگان است و اپراتورها اینترنت را به صورت رایگان در اختیار دانشجویان و اساتید قرار می دهند تا در ایام کرونایی بتوانند به راحتی آموزش و پژوهش را دنبال نمایند.

وی می افزاید: آمادگی کامل داریم که اگر شرایط کرونا ادامه پیدا کند، بستر آموزش الکترونیک را به نحو احسن در اختیار دانشگاهیان قرار دهیم.

این در حالی است که در دانشگاه های دولتی هنوز در بعضی از دانشگاه ها اینترنت رایگان ارائه نمی گردد و دانشجویان از رایگان نبودن اینترنت برای یادگیری و آموزش دروس خود گلایه دارند.

اینترنت سامانه های مجازی هنوز رایگان نشده است

فانیان، رئیس مرکز فناوری اطلاعات دانشگاه صنعتی اصفهان می گوید: علی رغم اینکه آدرس 7 سرور دانشگاه را به وزارت علوم ارائه و این وزارتخانه نیز آدرس ها را به وزارت ارتباطات اعلام نموده، اما تنها یک شرکت خصوصی، آن هم به صورت محدود یکی از سرورهای این دانشگاه را رایگان نموده است و آگاه هستیم که همکاران ما در وزارت علوم، مرتباً با وزارت ارتباطات در تماس هستند، اما متاسفانه پیشرفتی حاصل نمی گردد.

اطلاع نداشتن اپراتورها از رایگان سازی اینترنت دانشگاه ها

محمدحسین ساعی، رئیس دانشگاه سوره در واکنش به توئیت وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات مبنی بر تمدید یک ماه دیگر استفاده رایگان دانشگاه ها، حوزه های علمیه، اساتید و دانشجویان از سامانه های آموزش مجازی، با انتشار رشته توئیت هایی (#رشتو) خطاب به آذری جهرمی گفت: جناب وزیر، به جِدّ می توان گفت که میلیون ها دانشجو، طلبه و استاد مخاطب این توئیت شما هستند و می توانند درباره آن قضاوت نمایند، اما واقعاً خوب نیست مسئله ای این چنین که دو وزیر و چند معاون وزیر به صراحت درباره آن در رسانه های رسمی صحبت نموده اند، بعد از یک ماه چنین معطل بماند.

وی می گوید: جناب وزیر، بهتر است خودتان هم با اپراتورهای ارائه دهنده اینترنت تماس بگیرید و ببینید که آیا وعده ارائه اینترنت رایگان برای سامانه های آموزش مجازی، اجرایی شده است یا خیر؟ مطمئن باشید که همگی ابراز بی اطلاعی می نمایند. دوستانی هم که این توئیت را می بینند، با بقیه اپراتورهایی که دسترسی دارند تماس بگیرند و از آن ها درباره رایگان شدن ترافیک سامانه های آموزشی دانشگاه خود بپرسند. پیشنهاد می کنم مسئله ای با این سطح از فراگیری و اهمیت را شخصاً تا حصول نتیجه مطلوب پیگیری کنید، امیدوارم در پیگیری امور مسلمین و حق الناس پیروز و سربلند باشید.

رئیس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم: اینترنت 95 درصد دانشگاه ها برای آموزش الکترونیکی رایگان شد

علی رغم گفته بعضی از مسئولان دانشگاهی مبنی بر رایگان نشدن اینترنت دانشگاه ها، علی اکبر صفوی، رئیس کارگروه آموزش های الکترونیکی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری معتقد است: آخرین فهرست ابلاغی را وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات روز دهم اردیبهشت ماه به اپراتورها ابلاغ کرد که در این فهرست بیش از 95 درصد متقاضیانی که اطلاعات خودشان را ارسال نموده بودند، پوشش داده شدند؛ امیدواریم در روزهای آینده تمام اپراتورها آی. پی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی را که در این لیست هستند، رایگان نمایند.

بنابراین، بلاتکلیفی رایگان شدن اینترنت دانشگاه های دولتی برای آموزش مجازی موضوعی است که باید مسئولان مربوطه درباره آن آنالیز و تأمل نمایند. و باید منتظر ماند و دید که آیا در روزهای آینده فکری به حال رایگان شدن اینترنت دانشجویان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می گردد یا خیر.

4118/

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری دانشگاه آزاد آنا
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4249

به "همتی:اینترنت آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی رایگان است، دانشجویان دانشگاه های دولتی همچنان در انتظار رایگان شدن اینترنت!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "همتی:اینترنت آموزش مجازی در دانشگاه آزاد اسلامی رایگان است، دانشجویان دانشگاه های دولتی همچنان در انتظار رایگان شدن اینترنت!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید