پادشاه اردن و مرکل درباره کرونا گفتگو کردند

به گزارش اکسپرس بلاگ، عبدالله دوم پادشاه اردن و آنجلا مرکل صدر اعظم آلمان درباره بیماری همه گیر کرونا و اتخاذ راهبردهای مناسب برای مقابله با این بیماری گفت و گو کردند.

پادشاه اردن و مرکل درباره کرونا گفتگو کردند

شبکه المملکه اردن روز سه شنبه گزارش داد در این گفت و گوی تلفنی که امروز انجام شد، طرفین بر اهمیت انجام تلاش های مشترک و بین المللی برای مقابله با این بیماری همه گیر تاکید کردند.

پادشاه اردن و صدر اعظم آلمان همچنین توجه و رسیدگی به تاثیرات انسانی و اقتصادی این بیماری همه گیر در سطح بین الملل را خواستار شدند.

دو طرف در این گفت و گو بر تقویت روابط اردن و آلمان تاکید و علاقه مندی خود برای توسعه روابط در زمینه های مختلف را گفتند.

ویروس کرونا موسوم به کووید 19 اواسط ماه دسامبر (24 آذر) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین در 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین گفت.

تا به امروز 449 مورد ابتلا به بیماری کرونا در اردن گزارش شده که از این تعداد 7 نفر جان خود را از دست داده اند.

مقامات اردن امروز (سه شنبه) گفتند که محدودیت های رفت وآمد برای مقابله با گسترش ویروس کرونا لغو شده و اجازه بازگشایی برخی دیگر از کسب و کارها برای کمک به اقتصاد این کشور اعطا شده است.

ساکنین امان پایتخت اردن هم در اولین اقدام پس از اعمال قرنطینه 40 روزه برای جمعیت 10 میلیونی این کشور، از روز چهارشنبه (فردا) اجازه رانندگی از صبح تا عصر را پیدا می کنند.

اما دفاتر دولتی و همچنین مدارس و دانشگاه ها در اردن همچنان تا پس از خاتمه ماه مبارک رمضان بسته خواهند ماند.

اقدام برای لغو محدودیت های تردد در پایتخت اردن به دنبال رفع محدودیت های هفته گذشته در جنوب اردن از جمله بندر عقبه صورت گرفت.

تا به امروز اتباع 210 کشور جهان به کرونا مبتلا شده است که از بین این کشورها امریکا و ممالک غربی به خاطر نبود زیرساخت های مناسب بهداشتی در شمار اولین ها هستند.

از بین 211 هزار و 609 فوت ناشی از کرونا 56 هزار و 803 نفر مربوط به امریکا و در بین مبتلایان جهان نیز از 3 میلیون 76 هزار و 466 نفر 1 میلیون و 10 هزار و 507 نفر امریکایی هستند و اکنون یکی از نگرانی های دونالد ترامپ رییس جمهوری امریکا برای انتخابات بعدی ریاست جمهوری شکست در آن به خاطر مدیریت بد کرونا و نبود زیرساخت های لازم برای مقابله و مداوای مبتلایان امریکایی به این ویروس است.،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان را اینجا بخوانید

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 3216

به "پادشاه اردن و مرکل درباره کرونا گفتگو کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پادشاه اردن و مرکل درباره کرونا گفتگو کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید