کوتاه آمدن فیس بوک در برابر خشونت طلبی ترامپ

به گزارش اکسپرس بلاگ، در شرایطی که توئیتر در برابر پستی از ترامپ که مروج خشونت طلبی بود، واکنش تندی نشان داد، فیس بوک در برابر محتوای مشابه اقدامی انجام نداده و آن را محدود نکرده است.

کوتاه آمدن فیس بوک در برابر خشونت طلبی ترامپ

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران به نقل از انگجت، توئیتر یکی از پست های ترامپ را که مروج اعمال خشونت بر علیه معترضان آمریکایی بود، محدود کرد و این امر به واکنش تند ترامپ منجر شد.

توئیتر علت محدود کردن پست یادشده را آن دانسته که از الهام بخشی مطالب ترامپ برای دعوت دیگران به اعمال خشونت جلوگیری گردد. توئیتر در خصوص پست های مشابه ارسالی حساب توئیتر کاخ سفید هم واکنش مشابهی نشان داده ولی فیس بوک در هیچ یک از این موارد محدودیتی بر علیه ترامپ اعمال ننموده است.

اینستگرام نیز که تحت تملک فیس بوک است، نسبت به ترامپ کرنش نموده و تصمیم تندی بر علیه او نگرفته است و ظاهرا مارک زاکربرگ مدیرعامل فیس بوک اعتقادی به ترویج خشونت توسط ترامپ ندارد.

زاکربرگ که به علت فرمان برداری از ترامپ و عدم محدود کردن پست ها و مطالب تند وی با انتقاداتی روبرو شده، روز آدینه مطلبی در این زمینه منتشر کرد. وی در این مطلب تصریح نموده که اگر چه واکنش شخصی خود او نسبت به لفاظی های التهاب آفرین ترامپ منفی است، اما نظر شرکت فیس بوک این است که کلمات مورد استفاده وی سیاست های این شرکت را - که امکان بحث در خصوص استفاده دولت از زور را فراهم می نماید - نقض ننموده است.

فیس بوک قبل از این هم تصمیم گرفته بود تا پست های جنجالی ترامپ در خصوص تقلب انتخاباتی را حذف نکند. این امر نیز با انتقاد بعضی کاربران روبرو شده بود.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 4231

به "کوتاه آمدن فیس بوک در برابر خشونت طلبی ترامپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوتاه آمدن فیس بوک در برابر خشونت طلبی ترامپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید