5 فیلم برتر جهان که در هواپیما ساخته شد!

به گزارش اکسپرس بلاگ، بهتر است کمربند های مان را سفت ببندیم و آماده سفری مهیج شویم. می خواهیم از لحظات گره خوردن دو نگاه تا ترکیدن یکی از چرخ های هواپیما تا فرودی پر تلاطم بر روی دریا و نجات مسافران را به تماشا بنشینیم. هواپیما همواره جایگاهی ویژه در صنعت سینما داشته است و همچنان نیز دارد. در این فرصت می خواهیم تا روبروی پرده نقره ای بنشینیم و به مرور چند فیلم که در فضای هواپیما ساخته شده اند بپردازیم.

5 فیلم برتر جهان که در هواپیما ساخته شد!

رفاقت انسان با هواپیما

حتی اگر هزار بار هم با هواپیما سفر نموده باشیم، باز هم موقع پرواز مقداری دچار تنش و استرسی ناخواسته می شویم؛ کاملا طبیعی است! چرا که در حال فاصله دریافت از زمین هستیم و مغز به طور ناخودآگاه ماده ای به نام اندورفین فراوری می نماید که کمابیش همگی با آن آشنا هستیم. صنایع مختلف فیلم سازی در تمام کشورها کوشش می نمایند تا از همین احساس هیجان و اضطراب استفاده نمایند و فیلم های تاثیرگذاری بسازند که البته در این زمینه تا حد قابل توجهی پیروز هم بوده اند. فضای هواپیما همواره فضای کارزار بوده است و اگر اتفاقی در آن بیافتد، این فضای سر بسته و در عین حال شیک، تبدیل به صحنه ای هیجان انگیز می گردد. البته ناگفته نماند که در میان تمام صحنه ها و فیلم هایی که در هواپیماها ساخته شده است، صحنه های زیبا مانند به جهان آمدن یک نوزاد و گاهی اوقات کمدی هم به چشم می خورد. جالب است که هر کدام از مسافرانی که سوار بر هواپیما می شوند، در پس ذهن خود و با یاری ضمیر ناخودآگاهی که دقیقا ناخودآگاه، دست به تصویر سازی می زند، آخرین فیلم به اصطلاح هواپیمایی را به یاد می آورد که دیده و سعی می نماید با آن فضا همزاد پنداری کند. البته باید به خاطر داشت که بیش تر این فیلم ها بر اساس داستان های واقعی ساخته شده اند. یکی از داستان هایی که در سال های پیش از یک حادثه هوایی چاپ شده بود، خبر به جهان آمدن کودکی در هواپیما بود. شاید در نگاه اول، این داستان، ارزش داستانی چندانی نداشته باشد. اما چیزی که این واقعه را جذاب می نماید اختلاف نظر مادر آن کودک با قانون بین الملل بود؛ مادر معتقد بود که محل تولد کودک باید شهر مبدا باشد و قانون مرزهای هوایی معتقد بود که شهر مقصد، محل تولد کودک است! همین داستان ها باعث می گردد که رفاقتی عمیق میان انسان و این پرنده آهنین ایجاد گردد که نه حاضرند از هم دل بنمایند و نه می توانند همواره یکدیگر را تحمل نمایند. در این فرصت می پردازیم به فیلم هایی که در هواپیما ساخته شده اند

اسلحه برهنه

این سریال با کارگردانی دیوید زوریخ از جمله فیلم هایی است که در فضای هواپیما ساخته شده است. سبک کار، کمدی است و فضای کوچک هواپیمایی فیلم، با تمام کم جایی اش، حق مطلب را به خوبی ادا می نماید. بعد از تاثیراتی که سازمان های هواپیمایی و شکایاتی که از جانب آن ها در خصوص فیلم، آن هم به دلایل نامعلوم شد، این سریال به سمت یک سه گانه غمگین رفت. اما این اتفاق، بر خلاف تصور زمین خوردن فیلم، باعث شد تا فضای فیلم به سمت انسانی تری از قبل کشیده گردد و چهره ای متفاوت از اتفاقات در فرودگاه ها و هواپیما ها نشان دهد. یکی از نکاتی که سریال اسلحه برهنه را در چشم مخاطب جذاب نموده بود این بود که در این فیلم، ما با ابر قهرمانی روبرو هستیم که هیچ قدرت ماروا الطبیعه ای ندارد و تنها با تیز هوشی، مسائل را حل می نماید.

یه چیزی راجع به مری هست!

پیتر فارلی و برادرش در سال 1998 اقدام به ساخت این فیلم کردند و در این فیلم، بازیگران معروفی مانند کامرون دیاز، بن استیلر، لی ایوانز، کریس الیوت و ریچارد تایسون برای بازی نقش های اول و مکمل انتخاب کردند. این فیلم هم مانند بسیاری از فیلم هایی که سبکی مشابه با فیلم های هواپیمایی دارند، در نگاه بیننده جذاب و پیروز ظاهر شد. این فیلم، فیلم نامه بسیاری پیروزی دارد اما شاید دانستن این نکته جالب باشد که کارگردانان این فیلم یعنی برادران فارلی، تنها به این دلیل، دست به ساخت فیلم یه چیزی راجع به مری هست زدند که می خواستند تصویر هواپیما و حرکت های آن را بر روی پرده نقره ای سینما با وضوحی بهتر ببینند. به نظر بسیاری، این کار با بودجه ای که به خود اختصاص داده است، تنها برای رفع کردن یک هوس به وجود آمده است. اما واقعیت این است که سکانس های این فیلم توانسته بود، به طور ناخواسته، نقص های حرکتی هواپیماها را برای سازندگان آن ها نمایان کند.

مقصد نهایی

مقصد نهایی یک فیلم سینمایی پنج گانه است؛ ساخت سری های این فیلم از سال 2000 شروع شد و تا سال 2011 ادامه پیدا کرد و دیگر قسمت های آن نیز ساخته و اکران شد. این فیلم یکی از گره های فکری اصلی دهه هفتاد میلادی را نشان می دهد؛ مردم با بسیاری از ترس های خرافی در حال دست و پنج نرم کردن هستند و این فیلم با مرتبط کردن وقایع طبیعی و حوادث، توانسته از این هراس استفاده سینمایی و البته تجاری کند. فضای این فیلم به ویژه در قسمت هایی که در هواپیما هستند، هم بسیار هیجان انگیز هستند و هم از وجه تجاری، در حال به رخ کشیدن قدرت و دقت یک سری از هواپیماهای تازه ساز.

فارگو

فارگو یک مجموعه تلویزیونی معروف و محبوب است که به سبک کمدی سیاه ساخته شده و پر از صحنه های اکشن و جنایی است. فارگو با تهیه نمایندگی برادران کوئن و کارگردانی نوآ هاولی در سال 2014 ساخته شده است. یکی از جذابیت های این مجموعه تلویزیونی، شخصیت های خونسرد آن هستند که با خونسردی تمام، دست به هواپیما ربایی و تعداد بیشماری، قتل می زنند. در تمام مدت فیلم، کشمکشی اساسی میان معمای پیچیده این آدم های تبهکار و عملکرد آن ها و کوشش ماموران وجود دارد که فیلم را تا چند فصل، ادامه می دهد و داستان را خواستنی تر می نماید. فارگو و سوژه ای که در این فیلم مورد نظر قرار گرفته شده، در واقع میراثی از داستان های کامیک استریپی است که به خوبی و با جذابیت بالایی، تمام صحنه های جنایی را در کنار هم می چینند.

دینامیت سیاه

دینامیت سیاه هم مانند بسیاری از فیلم های کمدی جنایی دیگر که پر از تعقیب و گریز است، به خوبی توانسته از فضای هواپیما استفاده نمایند. داستان فیلم دینامیت سیاه برگرفته از یک افسانه جنایی آفریقایی است. این داستان مربوط به شخصی می گردد که در بازی خرید و فروش مواد مخدر، با برادر خود دچار مشکل می گردد و او را می کشد. قهرمان داستان که موجودی تبهکار است، اسلحه ها و مواد مخدر را در یتیم خانه ها پنهان می نماید و سالیان سال با همین حقه ساده، به تجارت سیاه خود ادامه می دهد. اما سرآخر و در گیر و داری مسلحانه، در هواپیما به تله می افتد و قصه به خوبی تمام می گردد. ساختار کلاسیک این فیلم، مانند تمام فیلم هایی است که در همان دوران ساخته شده است. اما فرق عمده این فیلم با باقی فیلم های هم سبکش در قرار گیری نقطه اوج داستان در فضای هواپیما است.

برای خرید بلیط هواپیما و سفری امن و راحت اینجا را کلیک کنید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: الی گشت
انتشار: 17 مهر 1400 بروزرسانی: 17 مهر 1400 گردآورنده: expresblog.ir شناسه مطلب: 492

به "5 فیلم برتر جهان که در هواپیما ساخته شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "5 فیلم برتر جهان که در هواپیما ساخته شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید